کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروش دیزل ژنراتور و موتور برق

21 مهر 1399 ساعت 14:47

گروه کسب و کار:


فروشگاه کاشانی نماینده فروش انواع دیزل ژ نراتور، دیزل ژنراتور کار کرده و قطعات یدکی آن بوده و خدمات مختلفی به مشتریان ارائه می‌دهد.
دیزل ژنراتور دستگاهی برای تولید برق است و از طریق موتوری که برای آن از سوخت دیزل استفاده می‌شود، کار می‌کند. دیزل ژنراتور برای این که بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند، باید نیروی مکانیکی تولید شده را به ژنراتور انتقال دهد. دیزل ژنراتورها یک موتور دیزلی و همچنین یک ژنراتور دارند و برای تولید برق از آنها  استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت دیزل ژنراتورها دستگاهی برای تولید برق هستند و از گازوئیل به عنوان سوخت در آنها استفاده می‌شود. دیزل ژنراتورها بر اساس سوختی که برای آنها  به کار برده می‌شود به سه مدل دیزلی، بنزینی و گازوئیلی دسته بندی می‌شوند. در حقیقت می‌توان گفت دیزل ژنراتور یا دستگاه مولد برق، از یک موتور دیزلی و یک ژنراتور تشکیل شده که این دو بخش از قسمت‌های اصلی دیزل ژنراتور می‌باشند. دیزل ژنراتور شامل بخش‌های فرعی نیز می‌باشد و این بخش‌ها شامل شاسی، کانوپی یا اطاقک پوشاننده برای کاهش صدا و محافطت، سیستم‌های کنترل، سیستم مولد گرما، سیستم استارت اتومات و قطع کننده‌های اضطرای هستند.

این دستگاه در مواقع ضروری و اضطراری برای تولید برق مورد استفاده قرار می‌گیرد. از دیزل ژنراتورها برای کارهای مختلفی استفاده می‌شود و یکی از متداول ترین مصرف از این دستگاه در زمان قطع شدن برق است. دیزل ژنراتور‌ها برای مصارف دائمی نیز استفاده می‌شوند و در بعضی موارد به طور دائم مشغول به کار هستند. دیزل ژنراتورها بر اساس توانی که برای تولید برق دارند و همچنین با توجه به ابعادشان، دسته بندی می‌شوند. به عنوان نمونه دیزل ژنراتورهایی که توانایی تولید 250 ولت آمپر برق را دارند، برای تولید برق اضطراری و حتی برق دائمی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع از دیزل ژنراتورها در زمان اوج مصرف برق نیز قابل استفاده بوده و کارکرد بسیار خوبی دارند.

فیلتر دیزل ژنراتور
فیلتر دیزل ژنراتور یکی از مهمترین و پرکاربردترین قطعات دیزل ژنراتور است. با توجه به این که دیزل ژنراتورها به طور دائم مشغول به کار هستند، باید از بهترین نوع فیلتر برای آنها استفاده شود. به طور کلی فیلترها نقش بسیار مهمی در عملکرد دیزل ژنراتورها ایفا می‌کنند و به طور کلی فیلترهایی که کیفیت بهتری دارند، عملکرد دستگاه را بهبود بخشیده و موجب می‌شوند دستگاه دیزل ژنراتور مدت زمان بیشتری کار کند. دیزل ژنراتورها دارای فیلترهای مختلفی از جمله فیلتر روغن، فیلتر بای پس روغن، فیلتر سوخت، فیلتر آبگیر سوخت و فیلتر هوا هستند. فیلترهای آبگیر گازوئیلی با تصفیه کردن گازوئیل مصرفی از آلاینده‌های مایع و گاز از بروز مشکلاتی مانند افت فرکانس دستگاه جلوگیری کرده و به این ترتیب دستگاه دچار آسیب نمی شود. فیلتر روغن دیزل ژنراتور، با تصفیه روغن از آلاینده‌های مایع و جامد، مانع از شکستگی سیلندر و میل لنگ می‌شود. فیلتر هوای دیزل ژنراتور با تصفیه کردن هوا، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد و همچنین موجب عملکرد بهتر دیزل ژنراتور می‌شود در نتیجه طول عمر دیزل ژنراتور افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که فیلتر هوای دیزل ژنراتور به موقع تعویض نشود، دیزل ژنراتور بیش از حد گرم می‌شود و در نتیجه کارکرد خوبی نخواهد داشت. یکی از مهمترین مزیت‌های تعویض به موقع فیلتر عدم شکستگی سوپاپ‌ها و همچنین خاموش نشدن دیزل ژنراتور در هنگام کاراست. فیلتر هوا، گرد و خاک موجود در دیزل ژنراتور را به خود جذب کرده و در نتیجه مانع از آسیب رسیدن به دستگاه می‌شود.  

روغن دیزل ژنراتور
روغن دیزل ژنراتور نقش بسیار مهمی در دیزل ژنراتور ایفا کرده و به همین دلیل باید از روغن‌های مرغوب برای این دستگاه استفاده شود. به طور کلی موتورهای دیزلی به خاطر داشتن قطعات متحرک فلزی، به یک محلول روان کننده نیاز دارند تا دچار اصطحکاک نشوند. روغنی که برای دیزل ژنراتور مصرف می‌شود باید ضد گوگرد باشد زیرا روغن‌های معمولی دارای H2S و یا سایر ترکیبات گوگردی بوده و در اثر گرما به اسید سولفوریک تبدیل می‌شوند. اسید سولفوریک یکی از اسیدهای قوی است و موجب خوردگی پیستون و سایر بخش‌های دیزل ژنراتور می‌شود. به همین دلیل بهتر است از روغن ضد گوگرد استفاده شود تا دیزل ژنراتور دچار این مشکلات نشود. روغن دیزل ژنراتور با از بین بردن اصطحکاک بین قطعات متحرک دیزل ژنراتور نقش مهمی در عملکرد بهتر دیزل ژنراتور دارد. روغن دیزل ژنراتور با جذب حرارت و همچنین خنک نگه داشتن دستگاه، از آسیب رسیدن به دستگاه جلوگیری می‌کند. علاوه بر این روغن دیزل ژنراتور می‌تواند رینگ‌ها و دیواره سیلندر را آب بندی کند. یکی از مهمترین خواص روغن‌ها میزان گرانروی آنها است. زمانی که درجه حرارت روغن تغییر می‌کند، میزان گرانروی آن نیز تغییر می‌کند.

کانوپی دیزل ژنراتور
کانوپی دیزل ژنراتور که آن را اتاقک سایلنسر دیزل ژنراتور می‌نامند،در حقیقت یک اتاق کوچک بوده که به خاطر عایق بندی صوتی خوبی که دارد صدای دیزل ژنراتور را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و در نتیجه مانع از آلودگی صوتی می‌شود. کانوپی در برابر شرایط محیطی مانند گرما مقاومت بالایی دارد زیرا کار اصلی کانوپی نگهداری و محافطت از دیزل ژنراتور است. دیزل ژنراتورها در هنگام کار سر و صدای زیادی ایجاد کرده و در نتیجه آلودگی صوتی ایجاد می‌کنند. با توجه به این موضوع استفاده از کانوپی در دیزل ژنراتورها نقش بسیار مهمی دارد. کانوپی دیزل ژنراتور علاوه بر کاهش دادن صدا، در برابر گرد و غبار و همچنین گرما و سرما نیز از دیزل ژنراتور حافظت می‌کند. از دیگر مزیت‌های کانوپی دیزل ژنراتور محافظت از دیزل ژنراتور در مناطق مرطوب و گرمسیری است  و در نتیجه دیزل ژنراتور عمر بیشتری خواهد داشت. کانوپی از ورق‌های استاندارد برش خورده ساخته شده و سپس با رنگ‌های الکترواستاتیک یا کوره ایی رنگ می‌شود.  قطعات کانوپی بعد از رنگ شدن به وسیله پیچ و مهره به یکدیگر وصل و سپس مونتاژ می‌شوند. درون کانوپی یک عایق ضد صدا بسیار قوی از جنس الیاف پلی استری و ضد حریق  وجود دارد و  صدای دیزل ژنراتور را تا حد زیادی کم می‌کند. 


کد مطلب: 236023

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236023/فروش-دیزل-ژنراتور-موتور-برق

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir