کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هیچ اصلاح‌طلب عاقلی با لاریجانی ائتلاف نمی‌کند، عارف هم کلاً اوت است

قوامی: واقعا خنده‌دار است که جهانگیری بخواهد کاندیدا شود

22 مهر 1399 ساعت 11:39

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام قوامی، کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: «آقای جهانگیری در این هشت سال چه کرده که حالا دوباره کاندیدا شود؟! دلار شده ۳۱ هزار تومان. واقعا خنده دار است که بخواهد کاندیدا شود و فکر کند که مردم نمی‌گویند شما در این مدت چه کردی که به خاطر آن به شما رای بدهیم؟»


سایت نامه‌نیوز نوشت: هشت ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری مانده و گمانه‌زنی‌های درباره کاندیدا‌های احتمالی هر روز بیشتر و جدی‌تر می‌شود. رسانه‌ها و البته سیاسیون مدام در حال اظهارنظر بوده و سعی دارند که گزینه‌های مورد نظر خود ترغیب به کاندیداتوری کرده و آن‌هایی که مناسب نمی‌دانند را نیز از این کار منصرف کنند. در جریان اصلاح‌طلب نیز اگرچه هنوز اجماع نظری پیرامون مشارکت و نحوه آن حاصل نشده است، شاهد گمانه‌زنی‌های بسیار هستیم. یکی برای محسن هاشمی فرش قرمز انداخته و دیگر از جدی شدن کاندیداتوری جهانگیری می‌گوید. یک حزب سنگ ائتلاف با لاریجانی را به سینه زده و دیگر محمد رضا خاتمی را به عنوان اصلاح طلب خالص معرفی می‌کند. یکی مثل عارف خود بهترین فرد برای کاندیداتوری می‌داند و دیگری مثل ظریف اصرار دارد که در حیطه تخصصی خود بماند و فعالیت کند. در این میان افراد کمتر سرشناسی مثل سورنا ستاری هم مطرح می‌شوند! 
اغلب این افراد، اما از نظر افکارعمومی شانسی برای پیروزی در انتخابات ندارد. اثبات این مدعا البته نیازمند برگزاری انتخابات و یا حداقل نظرسنجی است و ما نمی‌توانیم مثل آقای روحانی از روی چهره‌های مردم این را بفهمیم. تنها نکته‌ای که سبب می‌شود به این موضوع باور داشته باشیم اظهارات سیاسیو اصلاح طلب است که خود بخشی از مردم و افکار عمومی هستند.
در گفت‌وگویی با ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طب و نماینده پیشین مجلس خواستیم که نظرش را درباره گزینه‌های مطرح شده به عنوان کاندیدا‌های احتمالی اصلاح طلبان بگوید. قوامی کاندیداتوری اسحاق جهانگیری را اشتباهی بزرگ خواند و گفت: «آقای جهانگیری در این هشت سال چه کرده که حالا دوباره کاندیدا شود؟! دلار شده ۳۱ هزار تومان. واقعا خنده دار است که بخواهند کاندیدا شود و فکر کند که مردم نمی‌گویند شما در این مدت چه کردی که به خاطر آن به شما رای بدهیم».
او درباره کاندیداتوری محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران نیز گفت: «محسن هاشمی هم در شورای شهر کار خاصی نکرد و مردم عملکرد ویژه‌ای از او ندیدند. هیچ تحولی در تهران که مردم را راضی نگه دارد ندیدیم. شما خبرنگاران اگر دیدید به ما هم بگویید». وی در واکنش به اینکه محمدرضا عارف هم از جمله گزینه‌های مطرح اصلاح طلبان است، گفت: «عارف که دیگر هیچ. او کلا اوت است. عارف با عملکردی که در مجلس دهم داشته است کسی او را قبول ندارد. به نظر من عارف عاقل‌تر از آن است که کاندیدا شود. 
قوامی همچنین در واکنش احتمال کاندیداتوری عباس آخوندی گفت: «آقای آخوندی وزارت راه و مسکن را به گند کشید حالا چطور می‌خواهد مملکت را اداره کند؟!» این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه سورنا ستاری، معاون علم و فناوری رئیس جمهور چقدر برای کاندیداتوری و موفقیت در انتخابات شانس دارد، گفت: «او را نمی‌شناسم». تنها گزینه مورد تایید قوامی محمدرضا خاتمی بود و گفت: «به نظر من اگر آقای خاتمی بیاید و تایید صلاحیت هم بشود، گزینه بسیار بسیار خوبی است». این نماینده پیشین مجلس در پاسخ به اینکه آیا اصلاح طلبان ممکن است که راضی به ائتلاف با علی لاریجانی شوند، نیز گفت: «هیچ اصلاح‌طلب عاقلی با آقای علی لاریجانی ائتلاف نخواهد کرد»


کد مطلب: 236143

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236143/قوامی-واقعا-خنده-دار-جهانگیری-بخواهد-کاندیدا-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir