به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۲۳۶۲۰۴

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ

گروه تکنولوژی: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به روز شدن صنعت،استفاده از انواع لوازم برقی به کارها سهولت بیشتری بخشیده است.ماشین ظرف شویی نیز یکی از این وسایل کارآمد است که در وقت ما صرفه جویی می کند. قادر خواهیم بود به جای شستن ظرف ها با دست،کارهای مفید تری انجام دهیم و این کار را به ماشین ظرفشویی بسپاریم که ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ از پر فروش ترین ها هستند.
 ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ چه تفاوت هایی دارند؟
ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ از پر فروش ترین لوازم خانگی در سراسر جهان هستند. قطعا می دانید که خرید ماشین ظرفشویی نیازمند بررسی و دقت است. ما نیز در این مقاله قصد داریم به مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ بپردازیم. پس با ما همراه باشید تا شما را برای خرید به بهترین نحو راهنمایی کنیم.

مقایسه ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ
1. طول عمر و دوام
در این آیتم ماشین ظرفشویی بوش به مراتب برتر از سامسونگ می باشد. زیرا که ماشین ظرفشویی سامسونگ حدود هفت الی ده سال عمر می کند و بالعکس بوش بالای ده سال عمر می کند. علاوه بر این تعمیر ظرفشویی بوش ساده تر است .  نتیجه کلی فرق ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ از نظر طول عمر و دوام:
ماشین ظرفشویی بوش عمر و دوام بالاتری نسبت به سامسونگ دارد.

تعمیر ظرفشویی بوش
2. انواع برنامه ها شستشو
ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ تا 7 سیکل و 7 گزینه شستشو در بازار ارایه شده اند. گزینه های شستشو شامل ضدعفونی کردن،شستشوی کاسه ها، گلدان و چرخه های شستشوی فشرده می باشد.
3. شستشوی بدون سر و صدا
هر دو برند ماشین ظرفشویی ذکر شده آرام و بدون سر و صدا عرضه شده اند.البته ماشین ظرفشویی بوش نسبت به سامسونگ بی سر و صداتر است. محدوده صدای ظرفشویی های بوش بین 38 تا 50 دسی بل می باشد که محدوده صدایی کمی برای ظرفشوی محسوب می شود.
هم چنین سامسونگ محدوده صدایی بین 38 تا 55 دسی بل را برای ظرفشویی های خود طرح نموده است. باید توجه داشت که این محدوده صداها کاملا طبیعی است و محسوس و آزار دهنده نمی باشد.
نتیجه کلی تفاوت ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ از نظر میزان سر و صدا:
 بوش نسبت به سامسونگ آرام تر کار می کند.
4. تمیزی ظروف
در اکثر مدل های موجود هر دو ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ ، برنامه های شستشوی بهداشتی، شستشوی سریع، شستشوی مخصوص قابلمه، ماهی تابه ها و شستشوی شدید برای ظروف بسیار کثیف وجود دارد. البته بوش این امکان را دارد که باکتری ها را نیز از بین می برد.
5. تعیین درجه سختی آب
این آیتم سبب می شود هیچ لکه ای بر روی ظروف باقی نماند و همچنین از ظروف حساس شما مواظبت می نماید. یکی از بارزترین تفاوت میان ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ ،این است که بوش درجه سختی آب را تشخیص می دهد و آب را نرم و تصفیه می کند. در نتیجه میزان سختی آب کاهش پیدا می کند.
6.جلوگیری از نشت آب
در ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ ، سنسوری تعبیه شده است که از نشت آب جلوگیری می شود. البته ذکر این نکته لازم است که بوش سنسور پیشگیری از نشت آب بهتری دارد. در صورت
بروز نشت، ظرفشویی خاموش می شود و از وارد شدن آب به سرعت جلوگیری می شود.
 
7. سیستم خشک کن
جالب است بدانید که بوش از فناوری خشک کن متراکم استفاده می نماید که موجب خشک شدن کامل تمامی ظروف می شود. این سیستم از بروزترین تکنولوژی خشک کردن ظروف است.
ماشین ظرفشویی سامسونگ ، نیز این تکنولوژی مشابه بوش را دارد و همچنین دارای درب اتوماتیک است که سبب خروج بخار اضافه می شود ، اما باز به پای تکنولوژی بوش نمی رسد.
 
نتیجه کلی فرق ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ از نظر سیستم خشک کن:
با این اوصاف بوش تکنولوژی خشک کن بهتر و برتری دارد.


تفاوت ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ
8. میزان مصرف
در حقیقت می توان گفت میزان مصرف هر دو ماشین ظرفشویی از نوع اینورتر است که باعث می شود مصرف انرژی را کاهش دهد.
جالب است بدانید ماشین ظرفشویی بوش آب را کم و بهینه مصرف می کند. 
آب را درست و به جا مصرف می کند و یک میزان آب راActiveWater با تکنولوژی  بوش
دو بار به صورت موثر استفاده می نماید. البته میزان مصرف آب سامسونگ در هر بار شستشو ده لیتر است ولی میزان مصرف آب بوش دوازده لیتر می باشد. 
در نتیجه می توان گفت کمی میزان مصرف آب بوش بالا تر از سامسونگ است و در این آیتم سامسونگ برتری دارد.

9. قیمت
قطعا قیمت ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ نسبت به سایر ماشین ظرفشویی ها بالا تر است.
مخصوصا بوش که عمدتا قیمت بالاتری دارد. البته باید این را در نظر داشت که قیمت بوش نسبت به کیفیت آن کاملا مناسب است.
10. اتصالات هوشمند
هر دو برند قابلیت اتصال به گوشی از طریق وای فای را در محصول خود قرار داده اند. شما قادر خواهید بود با متصل شدن به وای فای و نصب برنامه مخصوص ماشین ظرفشویی خود عملکرد و کیفیت شستشو ، عیب و اشکالات پیش آمده و تنظیمات دیگر را از راه دور کنترل  کنید.
 
11. طراحی
از نظر طراحی هر دو ماشین ظرفشویی ، طراحی خاص و منحصر به فردی دارند.
در حال حاضر ماشین ظرفشویی بوش حدود 100 مدل متفاوت به بازار عرضه نموده است و تنوع بالاتری نسبت به ماشین ظرفشویی سامسونگ دارد.بنابر این دست مشتری برای انتخاب باز تر است. با این تفاوت که ماشین ظرفشویی سامسونگ 18 مدل در ترکیب رنگ ها و استایل های مختلف دارد.
هم چنین در طراحی داخلی هر دو از استیل ضد زنگ استفاده شده است و باعث جلوگیری از زنگ زدگی طی شست و شو های متعدد می شود.
 
نتیجه کلی تفاوت ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ از نظر طراحی:
ماشین ظرفشویی بوش طرح های متنوع تری دارد.


12. سبد قرار گیری ظرف
ماشین ظرفشویی بوش یک سبد اضافه تر برای اقلام ریزی همچون قاشق تعبیه کرده است.
که این آیتم در سامسونگ دیده نمی شود.
 
خرابی و ایرادات متداول
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که کدام ماشین ظرفشویی زود تر نیاز به تعمیر پیدا می کند؟
به جرات می توان گفت هر دو ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ کیفیت خوبی دارند. اگرچه سامسونگ ممکن است زود تر نیاز به تعمیر پیدا کند.
البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که عمدتا در کشور عزیزمان ایران قطعات لوازم بوش سخت پیدا می شود. چنانچه لوازم بوش نیاز به تعویض و یا تعمیر داشته باشد ممکن است برای پیدا کردن کمی اذیت شوید. اما قطعات ظرفشویی سامسونگ به سهولت یافت می شود.
اگر ظرفشویی شما دچار مشکل و عیبی شد برای تعمیر هریک باید به نمایندگی مخصوص به خود مراجعه کنید.
 
سخن آخر و نتیجه گیری اجمالی
در پایان باید گفت ماشین ظرفشویی بوش و سامسونگ هر دو با کیفیت هستند . همچنین امکانات و طراحی خوب و منحصر به فردی دارند. با این اوصاف به نظر می رسد ماشین ظرفشویی بوش، نسبت به ماشین ظرفشویی سامسونگ برای خرید ارجحیت و برتری دارد.
البته باز باید ملاک های خود را اولویت بندی کنید و طبق آن تصمیم گیری کنید و بسته به ملاک ها و سلیقه خود،انتخاب نمایید.
اکنون با این تفاسیر شما مایل به خرید کدام یک از این دو برند هستید؟
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها