به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ساعت ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۳۶۲۲۷
به‌خاطر بیماری ناشناخته یک داوطلب

آزمایش واکسن ویروس کرونا در آمریکا متوقف شد

گروه علمی: شرکت داروسازی جانسون‌اندجانسون آمریکا اعلام کرد که آزمایش‌های بالینی واکسن کووید۱۹ خود را به دلیل بیماری ناشناخته یکی از داوطلبان به‌طور موقت متوقف کرده است.
آزمایش واکسن ویروس کرونا در آمریکا متوقف شد
این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «بیماری داوطلب در مرحله سوم آزمایش واکسن کرونا از سوی هیأت مستقل نظارت بر داده‌ها و ایمنی و همچنین پزشکان بالینی و ایمنی شرکت در حال بررسی و ارزیابی است.» این شرکت تاکید کرد که چنین وقفه‌هایی در آزمایش‌های بزرگ که شامل ده‌ها هزار نفر می‌شود، طبیعی است. در ماه سپتامبر گذشته نیز آزمایش مرحله نهایی دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا به دلیل مشابهی متوقف شد. اما این تیم تحقیقاتی یک هفته بعد اعلام کردند به این نتیجه رسیده‌اند که آزمایش واکسن می‌تواند ادامه پیدا کند. با این حال، آزمایش‌های مرحله نهایی واکسن دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا در بریتانیا، برزیل، آفریقای جنوبی و هند از سر گرفته شده است اما در ایالات متحده آمریکا همچنان در انتظار بررسی قانونی است. دکتر ویلیام شافنر، استاد بیماری‌های عفونی در دانشکده پزشکی دانشگاه وندربیلت به خبرگزاری رویترز گفت: «به دلیل اتفاقی که در ارتباط با واکسن آسترازنکا رخ داد همه در حالت آماده‌باش هستند.»
شرکت جانسون‌اندجانسون ماه گذشته اعلام کرد که نتایج آزمایش بالینی مرحله نخست و دوم واکسن کووید۱۹ نشان داد که این واکسن ایمنی بالا علیه ویروس کرونا ایجاد می‌کند. این شرکت همچنین تاکید کرده بود که در مرحله آخر، این واکسن روی ۶۰ هزار داوطلب آزمایش خواهد شد. طبق برآوردها انتظار می‌رفت که نتایج واکسن تا پایان سال یا اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام شود. شرکت جانسون‌اند‌جانسون به دلیل حریم خصوصی از توضیح بیشتر در مورد بیمار خودداری کرده است. گفته می‌شود که برخی از شرکت‌کنندگان در مطالعات مرحله سوم واکسن دارونما دریافت می‌کنند و مشخص نیست شخصی که در یک آزمایش بالینی دچار یک عارضه جانبی جدی می‌شود دارونما دریافت کرده یا درمان واقعی به او تزریق شده است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها