کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ: اون از رهبران زیرک جهان است

22 مهر 1399 ساعت 18:25


گروه بین الملل: حتی با وجود آنکه پیونگ‌یانگ از یک موشک بزرگ جدید رونمایی کرده که گمان می‌رود قادر به هدف گرفتن هر بخشی از خاک آمریکاست، دونالد ترامپ رهبر کره‌شمالی را یکی از رهبران "زیرک و باهوش" جهان توصیف کرد.

 رئیس جمهوری آمریکا در جریان یک کارزار انتخاباتی در فلوریدا با اشاره به جو بایدن، رقیب دموکراتش در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر گفت: ببینید، ما نمی‌توانیم بازی کنیم. یکی چیزی که از آن مطمئن هستم این است که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی صد در صد زیرک و باهوش هستند. ما در رقابت‌های انتخاباتی آمریکا فردی را داریم که ۱۰۰ درصد زیرک و تیز نیست.
ترامپ غالبا این سه رهبر را به عنوان "بازیکنان اصلی شطرنج" یا افرادی که در راس بازی‌هایشان قرار دارند، توصیف کرده است.  
این اظهارات جدید ترامپ تنها چند روز پس از آن مطرح شدند که کره‌شمالی یک رژه نظامی گسترده برگزار کرد و در جریان آن از جدیدترین موشک بالستیک قاره‌پیمای خود رونمایی کرد؛ موشکی که گمان می‌رود قادر است هر نقطه از خاک آمریکا را هدف بگیرد.یکی از مقامات دولت واشنگتن پیش‌تر گفت: ناامیدکننده است که می‌بینیم علی‌رغم توافق کیم جونگ اون با ترامپ در سال ۲۰۱۸ میلادی برای خلع تسلیحات اتمی، پیونگ‌یانگ همچنان برنامه‌های تسلیحاتی‌اش را اولویت قرار می‌دهد.  وی افزود: آمریکا همچنان با خط‌مشی که ترامپ و کیم در سنگاپور اعلام کردند، پیش می‌رود و از پیونگ‌یانگ می‌خواهد تا در مذاکرات پایدار و معنادار برای دستیابی به خلع تسلیحات اتمی کامل مشارکت کند.ترامپ و کیم نخستین نشست دوجانبه خود را در ژوئن سال ۲۰۱۸ میلادی در سنگاپور برگزار کردند و دومین نشست‌شان در فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی در هانوی برگزار شد. مذاکرات آنها از زمان نشست هانوی که بدون توافق پایان یافت، متوقف شده است.


کد مطلب: 236244

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236244/ترامپ-اون-رهبران-زیرک-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir