به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۲۳۶۲۴۶

میلیاردری که در قزوین اسپند دود می‌کند

میلیاردری که در قزوین اسپند دود می‌کند
گروه جامعه: مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین گفت: فردی به‌عنوان متکدی در یکی از چهارراه‌های اصلی شهر قزوین اسپند دود می‌کند که مانده‌حساب بانکی‌اش ۴۰۰ میلیون تومان و خانه‌اش انبار برنج و روغن است.
محسن رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: طبق بررسی انجام‌شده صرفاً ۲۰ درصد متکدیان در قزوین به دلیل فقر تکدی‌گری می‌کنند که این افراد را شناسایی و از طریق خیریه به آن‌ها کمک کردیم، همچنین در مواردی با کمیته امداد مکاتبه داشتیم و بسته معیشتی در اختیار این افراد قرار دادیم تا دیگر تکدی‌گری نکنند، اما برخی از متکدیان حرفه‌ای و اغلب غیربومی هستند که به حمایت مالی راضی نمی‌شوند.
رحیمی یادآور شد: در حال حاضر برخی از خانم‌های اهل کرمانشاه یا پل‌دختر به قزوین آمده و در اقبالیه، چوبیندر و شریف‌آباد منزل اجاره کردند و در سطح شهر تکدی گری می‌کنند، این افراد هیچ کمکی را نمی‌پذیرند چراکه به‌صورت تخصصی تکدی‌گری انجام می‌دهند و شغلشان همین است.
یک متکدی داریم که دریکی از چهارراه‌های اصلی شهر اقدام به اسپند دود کردن می‌کند، این فرد ازنظر مالی مشکلی ندارد و همان‌طور که خودش اذعان کرده مانده‌حساب بانکی‌اش ۴۰۰ میلیون تومان است، این فرد هیچ ابایی ندارد که بگوید سرمایه‌گذار هستم و دارای خانه و ماشین است، خانه این فرد به انبار برنج، روغن و حبوبات تبدیل‌شده است و نیاز مالی ندارد اما می‌بینیم که با کفش و لباس پاره اقدام به تکدی گری می‌کند.
وی یادآور شد: بارها این فرد را به کلانتری ارجاع دادیم اما با وی برخورد قاطعی صورت نگرفته است چراکه خلأ قانونی در این حوزه وجود دارد، از طرفی این فرد بارها ما را تهدید به قتل کرده است و گفته که پول دیه شما را می‌دهم و طی ۵ ماه از هرگونه فحاشی و توهین کوتاهی نکرده است و گاهی هم به همکاران ما پیشنهاد می‌دهد که ۵۰ میلیون تومان پرداخت کند.
رحیمی اظهار کرد: در شهر قزوین متخصصان تکدی‌گری باید جمع‌آوری شوند، در حال حاضر عامل بازدارنده نداریم و حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد، اگر اختیارات ما تقویت شود این قول را می‌دهیم که در چند ماه آینده قزوین به شهری تبدیل شود که کمترین متکدی را داشته باشد، این امر نیاز دارد که زیرساخت‌های مناسب ایجاد شود، همچنین پیشنهاد می‌شود شعبه قضایی برای متکدیان ایجاد تا به‌سرعت به این مسائل رسیدگی شود.
برچسب ها: قزوین متکدی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها