کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سایت نزدیک به جبهه پایداری خبر داد:

ردپای پول‌های کثیف در رسانه‌های اصولگرایان

22 مهر 1399 ساعت 18:40


گروه سیاسی: ارگان جبهه پایداری نسبت به ردپای پول کثیف در جریان اصولگرایی هشدار داد.
 
به نوشته سایت دیده‌بان ایران؛ به نظر می رسد هر چه به انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نزدیک تر می شویم دعوای اصولگرایان در سهم خواهی از پاستور بیش از پیش محرز شود. برخی از جریان اصولگرایی کشور از نامزدی یک گزینه نظامی سخت به میان می آورند و برخی دیگر با توجه به شرایط خاص کشور از به میان آوردن لاریجانی و ناطق سخت می گویند.اما آنچه که مشخص شده این است که رقابت تک بعدی در سال آینده باعث شده تا هیچکدام از جناح های درون گروهی اصولگرایان از مواضع خود کوتاه نیایند. هر چند در این بین برخی اصولگریان مانند ناصر ایمانی زیاد بدون گزینه های مطرح جبهه اصولگرایی را باعث خشنودی این جریان می داند اما در مقابل برخی دیگر نسبت به این موضوع هشدار داده اند. این موضوع تا جایی پیش رفته است که مشخصاً در اردوگاه رسانه ای اصولگریان دو طرف به صورت علنی از یکدیگر انتقاد می کنند.

سایت رجانیوز وابسته به ارگان جبهه پایداری در همین رابطه در گزارشی که اخیراً منشتر کرده است می نویسد: هفته گذشته و پس از سفر استانی رییس قوه قضاییه به اردبیل، جلسه هیات داوری سازمان خصوصی‌سازی پیرامون تعیین وضعیت واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان برگزار شد. پس از کش و قوس‌های فراوان و با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی اژدهای هفت‌سر فساد که حتی تیم رسانه‌ای برخی از افراد اصولگرا را نیز به خدمت خود درآورده بود قرارداد واگذاری نگین کشاورزی ایران با اکثریت آرا هیات واگذاری فسخ و از غارت میلیاردها تومان از سرمایه‌های ملی جلوگیری شد. بعد از ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان یونس ژائله، خریدار برکنار شده شرکت، از روز پنجشنبه مصادف با اربعین حسینی دستور داد تا از فرصت روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه(۹۹/۷/۱۸) استفاده کرده و تمام محصولات استراتژیک موجود در انبارهای کشت و صنعت مغان را با میلیاردها تومان ارزش تخلیه و به تبریز منتقل کنند. جدای از انبارها، خزانه این شرکت نیز در حال غارت شدن بود؛ در صورتی که این روند ادامه پیدا می‌کرد از ماه آینده کشت و صنعت مغان توان پرداخت حقوق ماهیانه ۲۵۰۰ کارگر خود را نداشته و عملا شاهد آغاز اعتراضات کارگری در اردبیل می‌بودیم. باید توجه داشت که تنها فروش محصولات انبارهای شکر و کره این شرکت برای پرداخت حقوق یک‌سال کارگران آن کفایت می‌کند.

 همه‌ این‌ اقدامات در حالی با سکوت مسئولان استانی در حال انجام بود که تنها با صورت جلسه موجودی‌های انبارها و خزانه این شرکت می‌شد از غارت سرمایه‌های نگین کشاورزی ایران جلوگیری کرد. در پی همین اتفاقات بود که رییس کل دادگستری استان اردبیل طی دستورات جداگانه‌ای به دادستان مرکز استان، دادستان پارس‌آباد مغان و نیروی انتظامی خروج هر نوع اموال از این شرکت را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و بر اتخاذ تدابیر لازم برای جوگیری از این اقدام تاکید نمود. همچنین تیمی از بازرسی کل استان اردبیل و با نظارت یکی از قضات در محل شرکت کشت و صنعت مغان مستقر شد. در واقع اژدهای هفت سر فساد که از ابطال واگذاری بزرگترین کشت و صنعت جنوب غرب آسیا متضرر شده بود با به ‌راه انداختن اعتراضات کارگری درصدد بود تا از قوه‌قضائیه و شخص آیت‌الله رئیسی انتقام بگیرد که با تدبیر به موقع دادگستری استان اردبیل توطئه‌های این جریان نقش بر آب شد. دست و پا زدن‌های امثال یونس ژائله‌ها و امیداسدبیگی‌ها برای حفظ کارخانه‌های چند هزار میلیاردی که مفت به دست آورده‌اند امری غیر طبیعی نیست اما مسئله‌ای که در ماجرای کشت و صنعت مغان حائز اهمیت است تلاش‌های برخی چهره‌های اصولگرا در جهت تامین منافع غارتگران بیت‌المال می‌باشد.

یکی از نگرانی‌هایی که با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پررنگ‌تر هم شده است بحث تامین هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها می‌باشد. براساس پیگیری‌های خبرنگار رجانیوز برخی از مفسدان اقتصادی که با استفاده از رانت مالک کارخانه‌های دولتی با صدها میلیارد تومان ارزش شده‌اند و اکنون از ورود قوه‌قضائیه و مجلس به پرونده واگذاری‌های رانتی نگران هستند، به اطرافیان کسانی که قرار است سال ‌آینده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند پیشنهاد داده‌اند که تمام هزینه‌های انتخاباتی آن‌ها را تامین می‌کنند و در مقابل این کار انتظار دارند پرونده خلع‌ید آن‌ها نیز بسته شود.


کد مطلب: 236248

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236248/ردپای-پول-های-کثیف-رسانه-های-اصولگرایان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir