به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۴ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب : ۲۳۶۲۷
دبیر جشنواره مطرح کرد:

تعداد قابل ​توجه فیلمسازان ​نامدار در فجر

گروه فرهنگ و هنر:​ دبیر سی‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر با تأکید بر اینکه این دوره از جشنواره نسبت به سال‌های گذشته خاص‌تر و شاید هم حساس‌تر است، گفت: این حساسیت می‌تواند همانند یک تیغ دولبه عمل کند.
تعداد قابل ​توجه فیلمسازان ​نامدار در فجر
علیرضا رضاداد درباره‌ وضعیت جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته گفت: با توجه به تعداد آثاری که از روی نام فیلمسازان می‌توان ارزیابی کرد، می‌شود گفت که جشنواره امسال از این بابت خاص‌تر و شاید هم حساس‌تر است؛ چون تعداد فیلمسازان نامدار در جشنواره امسال قابل توجه است و البته این نشان‌دهنده یک سال پربار برای سینمای ایران است. او با اشاره به اینکه به همین دلیل تصور می‌کنم با یک جشنواره نسبتا متفاوتی روبه‌رو هستیم، گفت: این اتفاق و حساسیت‌هایی که در چنین شرایطی ایجاد می‌شود، اجتناب‌ناپذیر است و می‌تواند مثل یک تیغ دولبه باشد؛ البته در یکی دو دوره دیگری که من مسؤولیت داشتم،‌ شرایط همین‌طور بود اما حسی که نسبت به شرایط دارم اعتماد نسبت به مدیریت فعلی سینماست که این سرمایه ارزشمند باید به خوبی پاسداری شود. رضاداد که شب گذشته، 13 آذر ماه در برنامه رادیویی «فانوس» به صورت تلفنی سخن می‌گفت، درباره‌ی نقش و تأثیر جشنواره فجر در ارتقاء و استمرار سینمای ایران هم اظهار کرد:‌ قطعا اگر جشنواره فجر نباشد همه به دنبال این هستیم که این کمبود را به شکلی برطرف کنیم. کاروان سال نمایشی سینمای ایران از جشنواره فجر آغاز می‌شود و علاوه بر اینکه جامعه سینمایی، منتقدان و مدیران در ایام جشنواره از تولیدات سال آتی سینما مطلع می‌شوند، به دلیل اینکه در حوزه پخش ضعیف هستیم و ابزار تبلیغاتی درست در اختیار فیلمسازان نیست، جشنواره فجر این وظیفه را هم بر عهده دارد.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چه شد دبیری سی‌ودومین دوره جشنواره فجر را پذیرفت؟ گفت:‌ من انگیزه‌ی زیادی برای پذیرش این پیشنهاد نداشتم و حتی دوستان زیادی را به رییس سازمان سینمای پیشنهاد دادم اما در نهایت ایشان پس از بررسی‌هایی که انجام دادند به این جمع‌بندی رسیدند که وجود من شاید اطمینان‌بخش‌تر باشد. با این حال اگر این مساله در اختیار من بود ترجیح می‌دادم دوستان دیگری عهده‌دار این مسؤولیت باشند و من فقط به عنوان مشاور کمک می‌کردم. رضاداد درباره‌ی انتقاداتی هم که به انتخاب همکاران او در جشنواره وارد شده است، بیان کرد: دوستانی که انتقاد می‌کنند اگر حب و بغض نداشته باشند، باید برای این انتخاب‌ها ما را تحسین کنند. وی همچنین درباره بودجه جشنواره فجر و وضعیت آن نسبت به سال گذشته توضیح داد: منتظریم در یکی دو هفته آینده ببینیم چقدر منابع مالی بیرون از سازمان قابل جذب است و بعد می‌توان در آن اثر و نیز بر اساس مذاکراتی که با برخی حوزه‌های دولتی در حال انجام هستیم درباره‌ی بودجه دقیق‌تر صحبت کنیم اما فعلا بودجه‌ای را در حد برگزاری ستاد در اختیار داریم و از آنجا که امسال منابع سازمان سینمایی و نیز ادارات ارشاد استان‌ها با محدودیت روبه‌روست، پذیرفته‌ایم که با قناعت و صرفه‌جویی کار کنیم.
مرجع : ايسنا