به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۲۳۶۳۰۳

رویکرد ما فاصله گرفتن از مردم شده است

رویکرد ما فاصله گرفتن از مردم شده است
گروه سیاسی:  رئیس مجلس یازدهم ‌در  سیستان و بلوچستان در دیدار با امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه، عضو مجلس خبرگان رهبری، عنوان کرد: یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن درگیر است، مسئله تحریم است که نمی‌توان منکر آن شد، تحریم امروز حتی از تحریم دوران دفاع مقدس نیز متفاوت‌تر است، به‌ویژه طی دو تا سه سال اخیر با اقدامات مستکبرانه آمریکا، شرایط نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.
 محمدباقر قالیباف تأکید کرد: طی سه دهه اخیر که در سطوح مختلف کشور توفیق خدمت داشته‌ام، با افراد متخصص بی‌طرفی در ارتباط بودم که موضوعات را به‌صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده‌اند. یکی از موضوعاتی که مورد بررسی قرار گرفته حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز ارائه شد، موضوع تأثیر تحریم به‌ویژه در حوزه نابسامانی‌های اقتصادی است که حاصل این تحقیق نشان می‌دهد ۷۰ درصد نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت در حوزه داخل و ۳۰ درصد مشکلات اقتصاد تحت تأثیر تحریم‌هاست.
وی با بیان اینکه "من نیز چنین اعتقادی دارم" تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل امروز کشور چالش مدیریتی است و باید در نظر داشت که با به‌کارگیری ظرفیت‌های کشور می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.قالیباف تأکید کرد: نکته قابل توجه دیگر این است که متأسفانه رویکرد ما امروز فاصله گرفتن از مردم شده است، در حالی که این مسئله یکی از نقاط قوت برجسته در اوایل انقلاب بود و مردم در تمامی امور مشارکت معناداری داشتند، ولی امروز مردم در اداره جامعه نقش حداقلی دارند. در حوزه اقتصاد و سیاست مردم فقط در شرکت در انتخابات مشارکت خود را نشان می‌دهند و در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز اشکالات جدی به موانع جلوگیری از مشارکت مردم وارد است. این در حالی است که پیروزی انقلاب اسلامی به‌دست خود مردم شروع شد و نهایتاً به سرانجام رسید و فقط رهبری در رأس آن نقشی تعیین‌کننده و بسزا داشت، حتی با وجود ارتش و سپاه، دوران دفاع مقدس نیز با حضور مردم، جبهه‌های جنگ فرماندهی شد و به موفقیت رسید، حتی در حوزه نظامی نیز که امروز جزو ۵ قدرت بزرگ نظامی دنیا به‌شمار می‌آییم، علت موفقیت ما حضور مردم در این عرصه است.

 
مرجع : تسنیم
برچسب ها: مردم مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها