به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۳۶۳۶۱

ضرب الاجل رهبر مخالفان بلاروس به لوکاشنکو

ضرب الاجل رهبر مخالفان بلاروس به لوکاشنکو
گروه بین الملل:  رهبر مخالفان در بلاروس با صدور یک اولتیماتوم، الکساندر لوکشنکو رئیس جمهوری را تهدید کرد.سوتلانا تیخانوفسکایا در این ضرب الاجل در بیانیه ای خطاب به لوکاشنکو نوشت در صورتی که زندانیان سیاسی آزاد و خشونت ها متوقف نشود و هم چنین شخص رئیس جمهوری تا ۲۵ اکتبر آینده، کمتر از دوازده روز دیگر، استعفا ندهد، کشور شاهد اعتراضات مسالمیت آمیز گسترده و اعتصاب های سراسری خواهدبود.در بخشی از بیانیه آمده است از «تاریخ ۲۶ اکتبر، تمام شرکت‌ها اعتصاب خواهند کرد، تمام راه‌ها و جاده‌ها بسته خواهند شد و فروشگاه‌های دولتی نیز دیگر فروشی نخواهندداشت.»بیانیه اسوتلانا تیخانوفسکایا از ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، مکان استقرار وی منتشرشده است.
سوتلانا تیخانوفسکایا، معلم مدرسه‌ ای که بطور غیرمنتظره‌ به کانون توجهات تبدیل و پس از همسرش که به دنبال دستیابی به ریاست جمهوری کشورش بود به زندان انداخته شد، این روزها رهبر مخالفان بلاروس شناخته می‌شود.طبق نتایج رسمی انتخابات که در آن تیخانوفسکایا رقیب اصلی  لوکاشنکو بود، رئیس جمهوری ۲۵ سال اخیر بلاروس، با کسب ۸۰ درصد آرا برنده اعلام شد. سوتلانا تیخانوفسکایا نتیجه انتخابات را نپذیرفت و در سایه تهدیدات و احتمال بازداشت شدن، به لیتوانی گریخت.
پس از اعلام نتایج انتخابات مخالفان در اعتراض به تقلب انتخاباتی به خیابان ها آمدند و خواستار کناره گیری الکساندر لوکاشنکو شدند. بیش از نه هفته است که مخالفان دولت در بلاروس در خیابان هستند.


 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها