به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۳۶۴۲۵

تشدید مقررات مرتبط با کرونا در آلمان

تشدید مقررات مرتبط با کرونا در آلمان
گروه جامعه: دولت آلمان تصمیم گرفت که محدودیت‌های مرتبط با کرونا را در مناطقی که پاندمی گسترش دارد، بیشتر کند. در رأس این محدودیت‌ها تعطیلی کافه‌ها و رستوران‌ها از ساعت ۱۱ شب است. ماسک اجباری و برگزاری  مهمانی محدود می‌شود. نمایندگان دولت فدرال و نخست وزیران ایالت‌های آلمان مذاکراتی فشرده را بر سر تشدید مقررات مرتبط با کرونا پیش بردند. نخستین تصمیم‌ها در رابطه با گسترش ویروس کرونا اتخاذ و اعلام شده است.
در شهرها و مناطقی که خطر کرونا بالاست، تمام کافه‌ها و رستوران‌ها از ساعت ۲۳ تعطیل می‌شوند. مناطقی که طی یک هفته از جمعیت بالای ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۵۰ نفر ابتلای جدید وجود داشته باشد، مناطق "پرخطر" ارزیابی می‌شوند.
در شهرهایی که طی هفته از هر ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۳۵ نفر به ویروس کرونا دچار شوند، در تمام اماکن عمومی ماسک اجباری می‌شود.
در مناطق پرخطر، یعنی بیش از ۵۰ ابتلای تازه در جمعیت ۱۰۰ هزار نفری، حداکثر ده نفر می‌توانند در فضای بسته جمع شوند. چنانچه به رغم این مقررات، میزان ابتلا همچنان بالا رود، آنگاه رقم افراد مجاز به پنج نفر محدود می‌شود.
در مهمانی‌های خانوادگی در مناطق "پرخطر" حداکثر ده نفر از دو خانوار اجازه جمع شدن دارند.
برخی از مقام‌های ایالت‌ها خواهان مقرراتی سبک‌تر هستند، اما آنگلا مرکل، صدراعظم، بر مقررات مشخص و همگانی تأکید ورزید.مرکل البته تصریح کرده است که با تعطیلی کامل زندگی روزمره، مشابه آنچه در بهار پیش آمد، مخالف است. او تأکید نمود که اقتصاد باید فعال بماند، مدرسه‌ها و کودکستان‌ها باید به کار خود ادامه دهند.مقام‌های ایالت‌ها نسبت به عقب ماندن از رویدادها و غافلگیر شدن توسط کرونا هشدار دادند و تأکید کردند که باید تصمیماتی قاطع و به‌هنگام گرفته و به اجرا گذاشته شود.هدف دولت آلمان این است که از گسترش پاندمی در پاییز و زمستان آینده جلوگیری شود.در روزهای گذشته در بسیاری از مناطق آلمان، به ویژه در شهرهای بزرگ، میزان ابتلا به ویروس کرونا به شدت بالا رفته است.مؤسسه علمی روبرت کخ روز چهارشنبه  از ۵۱۳۲ مورد تازه ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گزارش داد؛ این رقم تنها یک روز قبل ۴۱۲۲ نفر بود.کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند نیز از بالا رفتن گسترش ویروس خبر داده و بر همین میزان مقررات مرتبط با پاندمی را شدت بخشیده‌اند.
برچسب ها: کرونا آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها