کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می‌کند؟

24 مهر 1399 ساعت 11:08

گروه کسب و کار: تصفیه آب راهی عالی برای داشتن آب مصرفی سالم و استفاده از آن به صورت روزانه و مداوم است.


امروزه دستگاه‌های تصفیه آب بسیاری در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ها و توانایی‌های مختلفی دارند و شما می‌توانید یک دستگاه تصفیه آب چند مرحله ای یا یک مدل معمولی را انتخاب کنید تا آب مصرفی پاک‌تر و سالم‌تری داشته باشید. زمانی که به دنبال سبک زندگی سالم و مصرف خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های سالم در رژیم غذایی روزانه خود هستید، مطمئنا باید به نوشیدن آب سالم نیز فکر کنید. دستگاه تصفیه آب می‌تواند شما را از بابت داشتن سالم‌ترین آب در خانه و محل کار مطمئن کند. اما دستگاه تصفیه آب چگونه کار می‌کند و این دستگاه چگونه آب را تصفیه و سالم می‌کند؟

دستگاه تصفیه آب چگونه کار می‌کند؟
تصفیه و پاک‌سازی آب شامل فرآیند تبدیل آب ناسالم و همراه با ناخالصی به آب عاری از آلودگی، بو، رسوب و طعم‌های عجیب و غریب می‌شود. با فیلتراسیون فیزیکی آب، ذرات و ناخالصی‌های موجود در این مایع از بین می‌رود. نوع دیگر تصفیه آب نیز، تصفیه شیمیایی است که در این حالت با مواد شیمیایی ذرات، آلودگی‌ها و املاح مضری همچون نیترات، نیتریت، آرسنیک و آلومینیوم از بین می‌رود و آب مصرفی عاری از هر گونه ماده‌ی مضر است.
در حالی که دستگاه‌های تصفیه آب دارای اشکال و اندازه‌های بی شماری هستند، اما بیشتر آنها از فیلتراسیون فیزیکی و شیمیایی برای از بین بردن ذرات و آلودگی‌های میکروسکوپی استفاده می‌کنند. فیلتراسیون فیزیکی ذرات بزرگتر مانند شن و ماسه و گل و لای، کلر و مواد جانبی کلر همچون کلرامین را از آب پاک می‌کند. فیلتراسیون شیمیایی با استفاده از واکنش‌های شیمیایی ساده در آب (مانند فیلتر کربن)، ناخالصی‌های کوچک‌تری را که فیلترهای فیزیکی نمی‌توانند از بین ببرند، پاک می‌کند.

در مقاله بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی منتشر شده در سایت تصفیه آسا عنوان شده است: طبق بررسی سازمان استاندارد جهانی بهداشت NSF، سختی TDS آب آشامیدنی در حالت نرمال برای سلامت بدن انسان باید بین 30 الی 90 باشد و مناسب‌ترین روش تصفیه آب آشامیدنی در جهان و ایران برای کاهش و حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی سیستم تصفیه آب اسمز معکوس RO Reverse Osmosis System می‌باشد که در انواع مدل‌های 6 مرحله ای، 7 مرحله ای یونیزه قلیایی، 8 مرحله ای اکسیژن ساز و 8 مرحله ای لامپ یو وی دار عرضه و در بازار دستگاه تصفیه آب خانگی تهران ایران به فروش می‌رسد.

مراحل تصفیه آب کدامند؟
دستگاه‌های تصفیه آب می‌توانند چندین فرآیند فیلتراسیون فیزیکی داشته باشند که تمام آنها می‌توانند آب را از نظر سلامت قابل نوشیدن کنند. برخی مراحل تصفیه آب شامل تقطیر، فیلتراسیون و رسوب‌گیری می‌شود. می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مراحل تصفیه آب، مرحله فیلتر کربن فعال را نام ببریم که آلاینده‌ها را جذب می‌کند و آب آشامیدنی را برای نوشیدن سالم و پاک می‌کند.

آیا آب نیاز به فیلتراسیون دارد؟

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی آخرین مرحله محافظتی از خودمان در برابر ویروس‌ها، باکتری‌ها، مواد شیمیایی و فلزاتی مانند سرب هستند. بسیاری از متخصصان این حوزه معتقدند که آب لوله کشی از حداقل استانداردهای کیفیت آب برخوردار است و به همین دلیل استفاده از دستگاه تصفیه آب در خانه می‌تواند ما را در برابر هر گونه آلودگی محافظت کند.

چرا آب تصفیه شده بخوریم؟
آب یکی از مایعاتی است که هر پزشک و متخصصی مصرف روزانه آن را به همه توصیه می‌‌کند. مصرف مداوم آب آشامیدنی می‌تواند باعث سلامت پوست، معده، گوارش و موارد دیگر شود و این موارد در صورتی صورت می‌پذیرند، که آب مصرفی در بهترین حالت از نظر سلامت باشد. با این حال سوالی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که چرا آب تصفیه شده بخوریم؟
آب تصفیه شده سالم‌تر است و از مزایا استفاده از تصفیه آب در خانه، کاهش هر گونه آلودگی‌های سربی، باکتری‌ها، آلاینده‌ها و جیوه است. همچنین آب تصفیه شده می‌تواند به هیدراته بودن و شادابی بدن انسان در طول روز کمک فراوانی کند.

اگر آب آلوده بنوشیم چه اتفاقی می‌افتد؟
نوشیدن آب آلوده، پیامدهای منفی دارد و باعث بیماری‌های اسهالی مانند وبا و همچنین بیماری‌هایی مانند حصبه، بیماری کرم گینه و اسهال خونی خواهد داشت. بسیار مهم است که بدانیم بسیاری از ویروس‌ها و باکتری‌ها در آب تصفیه نشده زندگی می‌کنند و استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب برای از بین بردن تمام این میکروب‌ها و باکتری‌ها در طولانی مدت، باعث سلامت بدن و دور نگه داشتن آن از این بیماری‌ها می‌شود.
استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی استاندارد مانند دستگاه تصفیه آب خانگی مینروا تایوان که شامل 6 الی 8 مرحله فیلتراسیون می‌باشد، تنها راهی است که می‌توانید با آن آلودگی را از آب آشامیدنی پاک کنید. برای اینکه این محصول را داشته باشید می‌توانید به وب‌سایت تصفیه آسا مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن آن را در  خانه خود داشته باشید و از خدمات آسا در حین نصب، پس از نصب و هنگام استفاده در خانه استفاده کنید.
منبع: سایت تصفیه آسا
 


کد مطلب: 236432

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236432/دستگاه-تصفیه-آب-چگونه-کار-می-کند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir