کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

24 مهر 1399 ساعت 11:17

گروه گردشگری: می خواهید به کشور کانادا سفر کنید؟ تصمیم به اخذ اقامت دائم این کشور را دارید؟ و یا با هدف گشت و گذار در جاذبه های توریستی درخواست اخذ ویزای کانادا را دارید؟


هیچ تفاوتی بین اهداف مهاجرتی متقاضیان وجود ندارد. هر یک از متقاضیان با هر برنامه و منظور خاصی که قصد ورود به کشور کانادا را داشته باشند باید برای دریافت ویزای کانادا درخواست کنند.
ارسال درخواست ویزا کانادا به ماموران سفارتی از جانب هر یک از متقاضیان، مستلزم گذراندن مراحلی است که در این مطلب به شرح کامل آن پرداخته ایم.

ویزای کانادا
چگونه ویزا کانادا را دریافت کنیم؟
با برنامه ریزی سفر به کانادا، گذراندن تمامی مراحل مربوط به اخذ ویزای کانادا ضروری است. در این پروسه که شامل چندین مرحله می باشد، پس از آماده سازی مدارک، هر فرد لازم است تا درخواست خود را از طریق اینترنت و بصورت آنلاین، در سایت سفارت کانادا ارسال نماید.
استفاده از روش آنلاین و ثبت درخواست از این طریق، دیگر مشکلاتی که افراد در هنگام مراجعه حضوری با آن مواجه هستند را به همراه ندارد. همین امر سبب شده تا دریافت ویزای کانادا به روش آنلاین برای متقاضیان خارجی بویژه درخواست کنندگان ایرانی، یک امتیاز مثبت به شمار رود؛ زیرا در روش آنلاین دیگر نیازی نیست تا افراد برای ارائه درخواست خود به سفارت کانادا مراجعه نمایند. برای مشاهده اطلاعات کامل تر برای پروسه دریافت ویزای کانادا به این لینک مراجعه کنید.

مراحل اخذ ویزای کانادا
طبق دستورات دولت کانادا، اخذ هرگونه ویزاهای مهاجرتی کانادا دارای یک پروسه مشخصی است که ثبت درخواست آن بصورت آنلاین و یا حضوری صورت می گیرد. در ادامه به توضیح جامعی از راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا می پردازیم:
•    قبل از هر کاری، درخواست کنندگان اخذ ویزای کانادا باید در سایت رسمی سفارت که از سوی دولت کانادا معرفی شده است، به آدرس canada.ca مراجعه و ثبت نام نمایند.

بنابراین در این مرحله، اولین کار پس از مراجعه به قسمت Menu، برای ثبت نام در سایت دولت کانادا، تشکیل یک حساب کاربری از سوی متقاضیان می باشد که آنها با وارد شدن به قمست IMMIGRATION AND CITIZENSHIP قادر به انجام دادن این کار خواهند بود.
•    با ورود به سایت دولت کانادا برای طی کردن بقیه مراحل ثبت نام، ایجاد حساب کاربری و یک اکانت برای پیگیری و ثبت درخواست نیاز است. پس از گذر از مراحل فوق، در این مرحله متقاضیان باید با انتخاب گزینهSign in with GCKey و در نهایت گزینه Sign up، و کلیک بر روی گزینه Accept، در صفحه ای دیگر، با انتخاب پسورد و یوزر پسورد، اکانت رسمی خود را تشکیل دهد.
البته دسترسی به قسمت ساخت حساب کاربری و اکانت، بعد از گذشت از چندین سوال امنیتی و در نهایت شرایط و قوانین اخذ ویزا، امکان پذیر می شود.
دقت نمایید که انتخاب نام کاربری باید از بین 6 الی 8 حرف و حداکثر 7 رقم صورت گیرد. پسورد مورد نظر نیز باید از بین 8 الی 16 کاراکتر (ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ و اعداد) انتخاب شود.

•    با ایجاد حساب کاربری و تکمیل مراحل GCKey، برای ادامه پروسه ثبت نام، حال نوبت آن است تا افراد با ورود مجدد به سایت (cic.gc.ca/english) مشخصات فردی و خانوادگی، میزان دانش زبان و دیگر سوالات مربوط به این بخش را بطور کامل تکمیل نمایند.
•    پس از گذر از مرحله فوق، افراد با ورود به صفحه ای دیگر، می بایست با تعیین نوع ویزا کانادا، مدت زمان سکونت در کانادا و پاسخ به دیگر سوالات عنوان شده از سوی سایت، واجد شرایط بودن خود را جهت اخذ ویزا ثابت کنند.
•    با پاسخ و تکمیل تمامی سوالات مطرح شده در سایت، لازم است تا بسته به نوع ویزای انتخابی، تمامی مدارک لازم را جهت ارسال درخواست ویزای کانادا بارگذاری نمایند. هچنین بعد از آپلود کردن تمامی اسناد و مدارک، متقاضیان باید از طریق کارت بانکی بین المللی، نسبت به پرداخت هزینه ویزای کانادا که برابر مبلغ 185 دلار کانادا (100 دلار هزینه درخواست و 85 دلار هزنیه بیومتریک) می شود، اقدام کنند. البته ثبت درخواست هر یک از ویزاهای کانادا برای متقاضیان مبالغ گوناگونی را به همراه دارد.
هزینه ثبت درخواست ویزای کار کانادا 155 دلار
هزینه ثبت درخواست ویزای تحصیلی کانادا 150 دلار
هزینه ثبت درخواست ویزای توریستی کانادا 100 دلار

مدارک لازم برای ویزای کانادا
باید دقت شود که تاخیر در پرداخت هزینه ها می تواند درخواست متقاضیان را از سوی ماموران مهاجرتی کانادا کنسل کند و حتی با منع آنها، مانع از ثبت درخواست مجدد شود.
•    در پایان تمامی این مراحل است که فرد با ثبت نهایی اطلاعات، درخواست دریافت ویزای کانادا را جهت بررسی به ماموران مهاجرتی ارسال می کند.

مدارک لازم جهت ثبت نام ویزای کانادا
برای موفقیت آمیز بودن نتیجه درخواست ویزا کانادا، متقاضیان در بخش آپلود مدارک، لازم است تا تمامی مدارک نام برده شده در زیر را بطور کامل تهیه و ارائه دهند؛ زیرا در صورت عدم ارسال تمامی مدارک، ممکن است شانس قبولی و تایید درخواست کاهش یابد.
•    مدارک هویتی و شناسایی افراد؛ اسکن از پاسپورت فعلی به همراه پاسپورت های قدیمی تا نشان دهد که به کدام کشورهای جهان تاکنون سفر کرده اند. بنابراین در ارائه این مدارک داشتن پاسپورت شینگن می تواند تاثیر مثبتی در روند مهاجرتی و اخذ ویزا کانادا بگذارد.
•    تکمیل فرم مربوط به اقامت کانادا
•    مدارک و اسناد بانکی افراد جهت داشتن تمکن مالی لازم است.
•    عکس پاسپورتی هر یک از متقاضیان باید طبق فرمت درخواستی، ابعاد و اندازه گفته شده، در قسمت مشخصی آپلود شود.
•    مدارکی همچون دعوتنامه، بلیت هواپیما، رزرو هتل، برنامه مسافرتی و... باید پس از اسکن شدن در جای مشخص بارگذاری شوند.
•    تکمیل و ارسال فرم های مربوط به مشخصات فردی و خانوادگی ضروری است. از این بین، فرم مشخصات خانوادگی حتی در صورت همراه نبودن خانواده نیازمند تکمیل و ارائه می باشد. فرم مشخصات فردی نیز گرچه اختیاری است؛ با این حال توصیه می شود برای پیشگیری از هرگونه مشکلات، بطور دقیق کامل شود.
•    فرم توضیحات نیز بعنوان آخرین فرم ارائه شده، بهتر است تکمیل شود. در صورت نیاز می توانید برخی از توضیحاتی که لازم به مطرح کردن آن هستید و یا در بخش های قبلی موفق به ارائه آن نشدید را در این بخش وارد نمایید.

نکته حائز اهمیت این است که هر یک از مدارک درج شده در سایت را در جای مشخص خود بارگذاری نمایید تا در روند پرونده با مشکلی مواجه نشوید.
 
راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا
مزایای استفاده از ثبت نام آنلاین ویزای کانادا
استفاده از روش آنلاین برای ثبت درخواست ویزای کانادا، متقاضیان را از مزایای بسیاری بهره مند می کند مزایایی همچون:
•    بالا بودن سرعت بررسی روند پرونده اشخاص در ثبت نام آنلاین ویزای کانادا سبب شده تا اخذ و صدور ویزای کانادا در زمان کوتاه تری صورت گیرد.
•    در این روش بدلیل تکمیل مدارک با دقت بیشتر، احتمال رد و ریجکتی درخواست کاهش می یابد.
•    ارسال کامل مدارک از طریق بارگذاری در سایت بدلیل برخورداری از وضوح کافی، دیگر متقاضیان را با مشکلاتی همچون ناواضحی اطلاعات درج شده مدارک و... روبرو نمی کند.
•    ایجاد امنیت در حفظ مدارک و پرداخت هزینه کمتر نیز از دیگر مزایای استفاده از روش ثبت نام آنلاین ویزای کانادا به شمار می رود. در پایان توصیه ما به شما این است که با کمک و مشاوره موسسات معتبر و آشنا به مراحل مهاجرتی کانادا، درخواست اخذ ویزای کانادا را به درستی ثبت نمایید. کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 آماده ارائه مشاوره تلفنی و حضوری و خدمات اخذ ویزای کانادا به شما عزیزان هستند.
 


کد مطلب: 236437

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236437/راهنمای-ثبت-نام-آنلاین-ویزای-کانادا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir