کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجاره قطعات یدکی خودرو جهت معاینه فنی!

ایلنا , 24 مهر 1399 ساعت 12:25


گروه اقتصادی: یك عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو در مورد اجاره قطعات خودرو برای معاینه فنی اظهار داشت: چنین موضوعی غیر‌ممکن است، چون تنها اتفاقی که نمی‌تواند بیفتد کرایه کردن قطعات است. البته لاستیک و باتری مقوله‌ای متفاوت است، اما قطعه را نمی‌توان کرایه کرد، زیرا قطعه بر روی ماشین نصب می‌شود و کار می‌کند بنابراین پس از باز کردن نمی‌توان در اختیار فرد دیگری قرار داد.
مهدی کاظمی ادامه می‌دهد: چنین احتمالی هم وجود دارد که هنگام مراجعه به مراکز معاینه فنی برای دریافت تاییدیه از آن‌ها ایراد گرفته می‌شود بنابراین دارنده خودرو به تعمیرگاه‌های اطراف مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و آن قطعه را برای طی مراحل معایه فنی دریافت کند. حالا با فرض اینکه صاحب خودرو پول کافی برای خرید به همراه ندارد امکان دارد با پرداخت مبلغی بسیار کم آن را دریافت و پس از تاییدیه معاینه فنی، به فروشنده یا تعمیرکار مجددا تحویل دهد، باز هم چنین امکانی بسیار محال است. البته تاکنون چنین مطلبی از زبان مصرف‌کننده یا همکاران شنیده نشده است. معاینه فنی نزدیک به ۱۰ سال است که در ایران رواج پیدا کرده و در این مدت چنین چیزی وجود نداشته است.کاظمی احتمال اجاره لاستیک را محتمل دانست و افزود: اما لاستیک مساله متفاوتی است. زیرا هم اکنون هر جفت لاستیک نزدیک به یک میلیون تومان قیمت دارد، به همین دلیل ممکن است دارنده خودرو با علم به اینکه لاستیک‌های خودرو مورد تایید قرار نمی‌گیرد از دو راه استفاده کند. نخست خرید لاستیک دست دوم سالم که مورد تایید معاینه فنی است و دیگری پرداخت مبلغی در قبال اجاره ساعتی تا کار خود راه بیندازد.
وی یادآور شد: متاسفانه همه این مقولات به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و گرانی قطعه است، بنابراین باید پرسید که چرا مردم باید در این سطح قرار بگیرند که دست به چنین کاری بزنند؟ اگر قطعه ارزان باشد و مردم پول کافی داشته باشند، کسی به سمت اقلام دست دوم و اجاره کردن لاستیک نمی‌رود.


کد مطلب: 236452

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/236452/اجاره-قطعات-یدکی-خودرو-جهت-معاینه-فنی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir