به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب : ۲۳۶۴۵۶

عبور هواپیمای اماراتی از آسمان اسرائیل

عبور هواپیمای اماراتی از آسمان اسرائیل
گروه بین الملل:  برای اولین بار یک هواپیمای اماراتی بر فراز اسرائیل به پرواز درآمد.
 یک هواپیمای متعلق به شرکت هواپیمایی "الاتحاد" امارات  در مسیرش از شهر میلان ایتالیا به شهر ابوظبی امارات، برای اولین بار از حریم هوایی اسرائیل عبور کرد.
 پرواز بر فراز اسرائیل و اردن یک ساعت و نیم از مدت زمان پرواز هواپیمای اماراتی کاسته است.
اردن و  اسرائیل توافق نامه‌ای را امضا کردند که اجازه استفاده از حریم هوایی آن دو برای عبور پروازها را می‌دهد، این در حالیست که در گذشته هواپیماهای برخاسته از کشورهای حاشیه خلیج فارس از مسیرهای پروازی استفاده می‌کردند که از طریق حریم هوایی ترکیه، عراق و گاهی از مصر، اردن یا عربستان سعودی، عبور می‌کردند.
نقشه مسیری که به پرونده‌های پرواز ضمیمه شده است مسیرهای پروازی را از کشورهایی مانند عراق، قطر، امارات و عربستان سعودی نشان می‌دهد و به نظر می‌رسد که برای هواپیماهایی که از چین می‌آیند به شکل اولیه استفاده خواهد شد.
رسانه‌های اسرائیلی جزئیاتی را از  تماس میان برج مراقبت پرواز اسرائیل و خلبان هواپیمای شرکت اماراتی الاتحاد منتشر کردند که برای اولین بار پس از تفاهم میان مقامات اسرائیل و امارات از طریق حریم هوایی اسرائیل از میلان ایتالیا به ابوظبی پرواز کرد. در این تماس یکی از مسؤولان برج مراقبت پرواز اسرائیل خطاب به خلبان هواپیمای اماراتی ضمن ابراز خرسندی نسبت به برقراری این پرواز از حریم هوایی اسرائیل می‌گوید: این لحظه تاریخی است که منتظر آن بودیم و امیدواریم الهام بخش کل منطقه باشد. ما بسیار خرسندیم زیرا همکاری ما منجر به  "تقویت آرامش و صلح در منطقه " می‌شود.


 
برچسب ها: امارات اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها