به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۴ ساعت ۱۹:۰۶
کد مطلب : ۲۳۶۴۷۶

۳۰ درصد مردم مشکلات روحی و روانی دارند

۳۰ درصد مردم  مشکلات روحی و روانی دارند
گروه جامعه:معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده علمی، ۳۰ درصد مردم ایران دچار مشکلات روحی و روانی هستند.
 رضا ملک‌زاده  خواستار تشکیل تیم‌هایی متشکل از استادان بالینی و علمی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی شد و گفت: همه باید در جهت حل این مشکلات اصلی سلامت جامعه تلاش کنند.
وی در ادامه ۵۰ درصد علت مرگ و میر و ناتوانی در کشور را مربوط به سکته‌‎های قلبی و مغزی دانست و افزود: بیش از ۸۰ درصد این مرگ و میر با کنترل فشار خون و چربی خون و تغییر در سبک زندگی و داشتن زندگی سالم قابل پیشگیری است.معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با اشاره به جان باختن بیش از ۱۷ هزار نفر در اثر سوانح رانندگی، زخمی شدن بالغ بر ۲۰۰ هزار نفر و نیز معلولیت حدود ۱۰۰ هزار خواستار چاره جویی اساسی برای این مشکلات شد. امسال بخش بهداشت، درمان و سلامت ایران از نظر مقاله‌نویسی در دنیا در رتبه ۱۵ و در بین کشورهای اسلامی در رتبه اول قرار گرفته اما باید اهداف تولیدکنندگان علمی این حوزه در کشور ما باید به سمت حل مشکلات‌ جامعه و مردم سوق پیدا کند.
دکتر ملک‌زاده با بیان این که در حوزه بهداشت و درمان، مقاله‌ای که در حل مشکلات حوزه سلامت جامعه موثر نباشد، ارزشی ندارد، تاکید کرد: در شاخص‌های مهم سلامت جامعه مثل مرگ زودرس، سکته‌های قلبی و مغزی، سوانح و تصادفات و مشکلات روانشناختی، باید تحقیقات دقیقی صورت گرفته و در جهت حل این معضلات و بیماری‌ها اقدام شود.

 
مرجع : ایرنا
برچسب ها: مردم بیماری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها