به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۲۳۶۶۵۸

هویت مرد چچنی که سر معلم فرانسوی را برید

گروه بین‌الملل: پلیس فرانسه با اعلام هویت قاتل معلم فرانسوی گفت نُه نفر در پیوند با سر بریدن این معلم به دلیل نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام (ص)، بازداشت شدند.
هویت  مرد چچنی که سر معلم فرانسوی را برید
دو تن از افراد بازداشت شده پدر و مادر یکی از دانش‌آموزان همان مدرسه‌ای هستند که مقتول در آنجا تدریس می‌کرد و ۵ نفر بقیه از بستگان یا دوستان قاتل هستند. قاتل یک جوان ۱۸ ساله چچنی‌تبار متولد مسکو است که هویت او «عبدالله آ.» اعلام شده است. نشریه لوپوئن نام کامل او را «عبدالله آزنوروف» نوشته است. او عصر جمعه حوالی ساعت ۵، هنگام خروج مقتول از مدرسه با قمه به او حمله کرد و سپس سر او را برید. بعد از آن تصویر سر بریده شده را در توییتر منتشر کرد و با خطاب کردن امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه را «رهبر کفار» خواند و نوشت: «یکی از سگ‌های جهنمی تو را که جرأت جسارت به حضرت محمد را به خود داده بود، کشتم.»
محل حادثه در نزدیکی مدرسه «بوادون» در شهر «کونفلان سنت‌انورین» واقع در ۴۰ کیلومتری پاریس بود و مأموران پلیس اندکی بعد، قاتل را در شهر مجاور این مکان یعنی «اِرانی» پیدا کردند. پلیس فرانسه گفته است او در حالی که الله اکبرگویان قصد حمله به مأموران را داشته، بدست ماموران پلیس کشته شده است. مأموران در مجموع ده گلوله به قاتل شلیک کردند. یک چاقو که به گفته پلیس قاتل از آن برای حمله به مقتول استفاده نکرده و نیز یک قبضه تفنگ کمری نزد فرد مهاجم کشف شد. پلیس فرانسه تصویری از عبدالله منتشر نکرده و توییت او نیز حذف شده است.
مقتول فردی ۴۷ ساله به نام ساموئل پاتی بود که از ۵ سال پیش در مدرسه بوادون مشغول به کار شده بود. او معلم تاریخ، جغرافی و علوم مدنی کلاس‌های چهارم و پنجم کولژ بود. کولژ در فرانسه شامل یک دوره چهار ساله تقریبا معادل دوره راهنمایی در نظام آموزشی پیشین ایران است. ساموئل پاتی پیش از کشته شدن بارها تهدید به قتل شده بود. او خودش این موضوع را به مدیر مدرسه گزارش داده و حتی در کلانتری شکایت کرده بود.
آزادی بیان در فرانسه، بخشی از دروسی بود که این معلم فرانسوی تدریس آن را بر عهده داشت، اما برخی از والدین دانش‌آموزان مسلمان از تدریس مفاهیمی در کلاس‌های او که به باور آنها «ضد اسلامی» بود، شکایت داشتند. آخرین موردی که حساسیت برخی از دانش‌آموزان مسلمان و والدین آنها را برانگیخته بود، موضوع نشان دادن کاریکاتورهای جنجال‌برانگیز پیامبر اسلام به دست این معلم بود. بسیاری از مسلمانان فرانسه این کاریکاتورها را که در مجله شارلی ابدو فرانسه چاپ شده بود، «توهین‌آمیز» تلقی می‌کنند.
برخی از دانش‌آموزان گفته‌اند که پاتی هنگام نشان دادن کاریکاتورهای پیامبر اسلام از دانش‌آموزان مسلمان خواسته بود اگر حساسیت دارند، از کلاس بیرون بروند یا چشم‌هایشان را ببندند. قتل و مثله کردن معلم فرانسوی در حالی روی داد که دادگاه متهمان حادثه شارلی ابدو در سال ۲۰۱۵ همچنان در پاریس در جریان است. در آن واقعه، دو برادر با نام خانوادگی کواشی با حمله به دفتر مجله فکاهی شارلی ابدو، کاریکاتوریست‌ها و دیگر افراد حاضر در آنجا را به دلیل چاپ کاریکاتور پیامبر اسلام (ص) به رگبار بسته و دست کم ۱۲ نفر را کشتند.
برچسب ها: پلیس فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها