به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۶ ساعت ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۲۳۶۶۶۰

واکنش‌ها به درخواست اعدام روحانی توسط ذالنوری

مجتبی ذوالنوری، رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس
مجتبی ذوالنوری، رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس
گروه سیاسی: رئيس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، خطاب به حسن روحانی نوشت که اگر ملاک برای تصمیم‌گیری «خواست اکثر مردم» باشد، «امروز اکثریت قاطع» مردم از رئیس‌ جمهور ناراضی هستند و باید رهبری دستور بدهند که روحانی «هزار بار اعدام شود».
حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری، در توییتی که دیروز جمعه، ۲۵ مهرماه، منتشر کرد این اظهارات کنایه‌آمیز را را در واکنش به حرف‌های اخیر حسن روحانی درباره صلح «امام حسن» نوشته است. رئیس ‌جمهور  روز ۲۳ مهرماه در یک سخنرانی با اشاره به رویدادهای صدر اسلام گفته بود که «امام حسن- ع» با معاویه صلح کرد، چون «اکثریت قاطع جامعه و مردم» خواهان صلح بودند. منتقدان روحانی این سخنان را مقدمه‌سازی و تمایل برای مذاکره با آمریکا توصیف کرده‌اند. مجتبی ذوالنوری هم با اشاره به همین سخنان به حسن روحانی کنایه زده و نوشت که اگر طبق نظر اکثریت مردم بخواهیم تصمیم‌گیری کنیم، چون اکثر مردم از عملکرد روحانی ناراضی هستند، باید دستور اعدام او صادر شود.
مجتبی رضاخواه، نماینده اصولگرای مجلس هم در توییتی نوشته است که حسن روحانی تاریخ اسلام را تحریف کرده و قبلا نیز با استناد به وقایع کربلا، از آن درس مذاکره گرفت تا تحریم‌ها را بردارد، ولی «تحریم‌ها که برداشته نشد، اما نرخ ارز ده برابر شد». احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد هم با اشاره به حرف‌های روحانی گفته است که صلح «امام حسن» با معاویه نتیجه خواست اکثریت مردم نبود، بلکه «خواص» و «آدم‌های سازگار با دشمن» به امام دوم شیعیان «خیانت کردند». روزنامه اصولگرای رسالت در سرمقاله روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهرماه، با اشاره به همین وضعیت خطاب به روحانی نوشت که رئيس ‌جمهور نه سیاست می‌داند و نه دین می‌فهمد.
ازغدی: روحانی منتظر ترحم ترامپ است!
حسن رحیم‌پور ازغدی استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصولگرا هم به سخنان روحانی دربار صلح حسنی واکنش نشان داد که چکیده اظهاراتش را می خوانید:
* نسبت سازش را اولین‌بار معاویه به امام حسن(ع) بست، مظلوم بزرگ همه دوران‌ها، حسن‌بن‌علی(ع) است.
* کسی که از مذهب سواستفاده سیاسی کند از روحانیت تنها لباسش را دارد.
* معیشت مردم را برجامی کردند، حالا نوبت به برجامی کردن دین مردم رسیده است.
* من امثال قاسم سلیمانی را واجد روحانیت و اهل معنا میدانم وامثال حسن‌روحانی را فاقد آن.
* مردم دارند تاوان توهم و وعده های چند سیاستمدار با ضریب هوشی پائین را میدهند که معلوم شد نه تنها مفهوم عزت و اقتدار ملی را نمیدانند بلکه سیاست بین الملل هم نمیدانند.
* پایان معامله با شیطان و اعتماد به وعده های او، به تعبیر قرآن فحشای سیاسی می‌شود.
* الشیطان یعدکم الفقرو یامرکم بالفحشا، شیطان با ارعاب و تهدید و سپس وعده اقتصادی، ضعیفان را وادار به فحشا میکند.
* (با کنایه به روحانی و احمدی نژاد): شانس مردم مارا ببین که آن یکی میخواهد با آنجلیناجولی، خودشان دونفری مشکلات جهان را حل کنند و این یکی، در پایان هشت سال حکومتش هنوز منتظر ترحم ترامپ و تعهد اوباما و امید جدیدش، جو بایدن است.
توئیت علی مطهری
علی مطهری هم به پیشنهاد ذوالنوری واکنش نشان داد و در حساب توییتری خود نوشت: «من مذاکره با آمریکا را در شرایط فعلی به صلاح کشور نمی دانم اما معتقدم اظهارنظر هر ایرانی خصوصا رئیس جمهور در این مورد باید آزاد باشد و نباید موجب توهین و تهدید شود. این که مقام رهبری مخالف مذاکره هستند مانع اظهارنظر دیگران نیست.»
برچسب ها: مجتبی ذوالنوری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها