به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۲۳۷۰۰۹

بریتانیا برای خروج بدون توافق آماده می‌شود

بریتانیا برای خروج بدون توافق  آماده می‌شود
گروه بین الملل: احتمال توافق تجاری میان بریتانیا و اتحادیه اروپا مدام کمتر می‌شود و لندن خود را برای "برگزیت سخت" آماده می‌کند. دولت بریتانیا از فعالان اقتصادی و تجاری خواسته است، خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده کنند. دولت بریتانیا با ارسال نامه‌ای از شرکت‌ها و مؤسسه‌های اقتصادی و تجاری خواسته است خود را برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا آماده سازند.دولت جانسون در این نامه که برای حدود ۲۰۰ هزار شرکت و مرکز تجاری و اقتصادی فرستاده شده از آنها خواسته برای قوانین و مقررات جدید مالیاتی و گمرکی آماده شوند.
مایکل گور، عضو کابینه بوریس جانسون به شرکت‌های بریتانیایی هشدار داده که اشتباه نکنند، زیرا زمان در حال سپری شدن است و ۷۵ روز دیگر تغییراتی رخ خواهد داد.
او تصریح کرد، اکنون لازم است همه همکاری کنند تا بریتانیا بتواند از یک فرصت جدید "به عنوان یک کشور مستقل تجاری با تسلط بر مرزها، آبهای سرزمینی و قوانین خود" استفاده کند.
اتاق بازرگانی بریتانیا می‌گوید، شرکت‌ها و مراکز تجاری و اقتصادی برای یک "برگزیت سخت" آمادگی ندارد و دولت بوریس جانسون مسئول این وضعیت است.
آدام مارشال، مدیرکل اتاق بازرگانی بریتانیا معتقد است، با توجه به معضلات سه‌گانه محدودیت‌های شدید به خاطر مقابله با پاندمی کرونا، ضرورت احیای اقتصاد و خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا پس از یک دوره گذار، عجیب نیست که شرکت‌های بریتانیایی برای آماده ساختن خود دچار مشکل باشند.به گفته او شرکت‌های بریتانیایی از این رنج می‌برند که در زمانی که درگیر پیامدهای اساسی همه‌گیری کرونا هستند، با چنین چالش‌هایی روبرو می‌شوند.

 
برچسب ها: بريتانيا اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها