به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۲۳۷۰۴۵

محرومیت از تابعیت آلمانی به دلیل دست ندادن با زنان

محرومیت از تابعیت آلمانی به دلیل دست ندادن با زنان
گروه بین الملل: براساس رای دادگاهی در آلمان یک پزشک لبنانی به این دلیل که حاضر نیست با زنان دست بدهد، حق گرفتن تابعیت آلمان را ندارد. در آلمان برخی خواهان روادری با مسلمانان و گروهی موافق پافشاری بر ارزش‌های فرهنگی جامعه میزبان هستند.دیوان عدالت اداری یکی از ایالات آلمان رد تقاضای یک پزشک لبنانی‌الاصل برای گرفتن تابعیت آلمان را تایید کرده است.
رای این دیوان با این استدلال صادر شده که «هرکس که به دلیل جهان‌بینی بنیادگرایانه از دست دادن با زن امتناع ورزد، حق گرفتن تابعیت آلمان را ندارد.»رای دیوان   می‌گوید: «نگرش این مرد تضمین کننده این نیست که او بتواند خود را با مناسبات جامعه آلمان تطبیق دهد».به این ترتیب دیوان یادشده حکم یک دادگاه اداری را تایید کرد که شکایت اولیه مرد علیه تصمیم شورای اداری ایالت بادن ورتمبرگ در رد اعطای تابعیت او را رد کرده بود.
پزشک یادشده از سال ۲۰۰۲ یعنی ۱۸ سال است که در آلمان زندگی می‌کند و اکنون پزشک ارشد در یک کلینیک است. او سال ۲۰۱۵ تقاضای تابعیت آلمانی داده بود و با این تقاضا موافقت شده بود.
او برای گرفتن گواهی تابعیت به اداره مربوطه مراجعه می‌کند و کارمند این اداره که یک زن بود هنگام تحویل دادن گواهی به رسم احترام دستش را به سوی دراز می‌کند. مرد از دست دادن با کارمند زن خودداری می‌کند و این طور استدلال می‌کند که همسرش زنی مسلمان (با ملیت آلمانی و سوری الاصل) است و او به همسرش قول داده است که با هیچ زن دیگری دست ندهد. کارمند زن هم از دادن گواهی شهروندی به او خودداری می‌کند. همین موجب شکایت پزشک تبعه لبنان به مراجع اداری و سپس قضایی می‌شود. حالا احتمالا دادگاه اداری فدرال باید به این پرونده رسیدگی کند.
دیوان ایالت بادن وروتنبرگ درباره اعتقادات مذهبی این مرد می‌گوید که «از دست دادن با هر زنی به این دلیل که از جنسیت دیگری است امتناع می کند و آنرا فی‌نفسه به عنوان تهدید و وسوسه جنسی یا رفتار غیراخلاقی برای مرد تلقی می‌نماید.»
به حکم دیوان اداری ایالت بادن ووتنبرگ واکنش‌های متفاوتی نشان داده می‌شود. واکنش‌هایی که هر بار بر سر مسائلی مشابه بحث درباره هم پیوندی فرهنگی مهاجران، بویژه از کشورهای مسلمان را با جامعه میزبان دامن می‌زنند؛ مثلا بحث بر سر ممنوعیت حجاب معلمان زن در مدرسه به عنوان یک سمبل سیاسی مذهبی یا تسامح در قبال آن به عنوان احترام به سلیقه و عقاید شخصی یا نپذیرفتن دستور کارفرمای زن یک شرکت از سوی برخی پناهندگان مرد، یا محروم شدن دختران خانواده‌های مسلمان از شرکت در ساعت ورزش مدرسه، بخصوص شنا و بسیاری نمونه‌های دیگر.
جامعه آلمان نگاه یکسانی به مهاجران و معیارهای دینی و ارزش‌های فرهنگی آنان ندارد. گروهی موافق تعامل حداکثری هستند، گروهی این رواداری را رد می‌کنند و آن را به نفع تبعیض جنسی علیه زنان، بخصوص دختران جوان خانواده‌های مهاجر مسلمان می‌دانند، بخشی از مردم حتی معتقدند هرکس نمی‌خواهد ارزش‌های فرهنگی جامعه میزبان را بپذیرد، جایی در این کشور ندارد.

 
برچسب ها: آلمان تابعیت
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها