به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : ۲۳۷۰۵۴

۶ افسر روس تحت تعقیب آمریکا هستند

۶ افسر روس تحت تعقیب  آمریکا هستند
گروه بین الملل: وزارت دادگستری آمریکا  اعلام کرد که شش افسر اطلاعات نظامی روسیه را به اتهام نقش آفرینی در حملات سایبری تحت پیگرد قضایی قرار داده است.
به گفته جان دیمرز، دستیار وزیر دادگستری ایالات متحده این شش افسر اطلاعات نظامی روسیه متهم هستند که با همکاری یکدیگر «مخرب ترین و مشکل سازترین» حملات سایبری به ثبت مقامات ایالات متحده بر این باور هستند که انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ و مسابقات المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ در کره جنوبی از جمله اهداف سایبری این گروه شش نفره بوده است. وزارت دادگستری آمریکا از حمله سایبری به شبکه برق اوکراین که منجر به قطع جریان الکتریسیته این کشور در سرمای زمستان شد به عنوان اولین عملیات متهمان یاد کرد.
این شش افسر اطلاعات نظامی روسیه همچنین مظنون به انجام حمله ای سایبری در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷  هستند که در جریان آن عملکرد بسیاری از تاسیسات حیاتی در سطح جهان از جمله محل سانحه هسته ای چرنوبیل، بندر بمبئی در هند و بندر آمستردام در هلند مختل شد.به گفته جان دیمرز متهمان همچنین در «عملیات سرقت و افشای [داده ها]» در روزهای پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در سال ۲۰۱۷ نیز «نقش» داشتند. بنا به اعلام مقام های آمریکایی هدف یکی دیگر از حملات سایبری این گروه از افسران نظامی روسیه، تحقیقات درباره استفاده از گاز اعصاب نوویچوک در جریان حمله به سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش در بریتانیا بود.شش متهم این پرونده که ۲۷ تا ۳۵ ساله هستند در صورت اثبات اتهامات ممکن است به حداکثر ۲۷ سال زندان محکوم شوند. مقامات وزارت دادگستری آمریکا نام این شش افسر اطلاعات نظامی روسیه را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داده اند. آنها گمان می کنند که این شش متهم در روسیه به سر می برند.

 
برچسب ها: روسیه آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها