به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۲۳۷۱۵۴

بازی کی بود کی بود من نبودم برای مردم بی‌تاثیر است

بازی کی بود کی بود من نبودم برای مردم بی‌تاثیر است
گروه سیاسی: یك نماینده تهران در مجلس دهم، در ارزیابی عملکرد مجلس یازدهم از ابتدای شروع به کار این مجلس تا امروز  گفت: با توجه به اینکه اکثر نمایندگان مجلس یازدهم تازه وارد هستند تا زمانی که در کمیسیون‌ها جای بگیرند و به موضوعات تسلط پیداکنند، مقداری زمان می‌برد.
پروانه سلحشوری افزود: متاسفانه علی رغم شعارهای انقلابی که دادند از مجلس انقلابی انتظار نمی‌رود که اول به سراغ کمیسیون‌هایی که پول و سفر دارند، بروند و بعد کمیسیون‌های اصلی رها شوند، به گونه ای که کمیسیون قضائی که یکی از مهم‌ترین کمیسیون‌های مجلس است و لوایح و طرح‌های مهم در این کمیسیون مطرح می‌شوند، با وجود اینکه بیش از  ۴ماه از آغاز به کار این مجلس می‌گذرد اما یک ماه نشده که کمیسیون قضائی شکل گرفته است؛ در حقیقت بعد از حدود ۳ماه کمیسیون قضائی شکل گرفت که این تاخیر در شکل‌گیری کمیسیون قضائی در تاریخ مجالس ایران، بی‌سابقه است. از طرف دیگر تا وقتی که مجلس دهم بود و با اینکه فراکسیون امید در اقلیت بود، مدام تحت عناوینی نظیر مجلس ناکارآمد و فردگرا این مجلس را نقد می‌کردند و می‌گفتند که مجلس دهم کاری نمی‌کند و به وضعیت معیشت مردم توجهی ندارد. در حال حاضر مجلس یازدهم توپ را در زمینه دولت می‌اندازد و انگار نه انگار که این مجلس سهمی دارد. اگر در نظر بگیریم که مجلس می‌تواند در اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور مشارکت داشته باشد و مجلس دهم مجلس متهمی بود و نمی‌توانست عمل کند، الان چرا مجلس یازدهم کاری نمی‌کند؟!
وی خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم ادامه داد:  اگر مجلس نمی‌تواند در اوضاع سیاسی و اقتصادی کشور مشارکت داشته باشد پس چرا مجلس دهم را متهم می‌کردید؟! در هرحال حاضر برخی از اظهار نظراتی که نمایندگان مطرح می‌کنند، عجیب است. به عنوان مثال نائب رئیس کمیسیون بهداشت گفته بود که از طریق فروش کلیه می‌خواهیم درآمد ارزی داسته باشیم، هر چند که این گفته تکذیب شد و جاهای دیگر گفتند این خبر درست است، در هر صورت چنین صحبتی شده باشد واقعا جای تامل دارد و فاجعه است چرا که تا حد زیادی، انسان و انسانیت را تقلیل دادند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با اشاره به اقداماتی که مجلس یازدهم تاکنون انجام داده است، تصریح کرد: تاکنون در مجلس یازدهم اقدام خاصی آنطور که باید و شاید صورت نگرفته است اگرچه این انتظار وجود ندارد که به سرعت و با ضرب‌العجل، کاری شود اما اگر پیش درآمد و یا صحبتی در مورد اینکه چه کارهایی را در برنامه‌های خود دارند را داشتیم، می‌توانستیم این نوید را بدهیم که اینها می‌خواهند، اقدامی انجام دهند. متاسفانه کار مجلس یازدهم به نزاع با رئیس جمهور تقلیل پیدا کرده است. در حقیقت میان ریاست جمهوری، مجلس و قوه قضائیه تفاوتی وجود ندارد همه قوا مسئولیت دارند، باهم کار می‌کنند و اگر اتهامی وجود دارد همه با هم متهم هستند. بازی کی بود کی بود من نبودم برای مردم بی‌تاثیر است.سلحشوری در ادامه خاطرنشان کرد: به هر روی امیدوارم مجلس یازدهم با وجود افراد تاثیرگذاری که دارد، بتواند حرکات مفیدی را انجام دهد و به سمت تقنین قوانین مفید برای مردم و کشور حرکت کند و بدون حب و بغض به امور اجرایی، نظارت کند.
این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اقدام نمایندگانی نظیر ذوالنور که از طریق اهانت به رئیس جمهور شوآف می‌کنند و از این طریق می‌خواهند از مسئولیتی که برعهده دارند، شانه خالی کنند، اظهار کرد: ذوالنور چندین دوره نماینده بوده است اما منظور بنده از افراد تاثیرگذار ذوالنور نبود. ذورالنور زیاد درگیر کارهای سیاسی شده و به همین دلیل، اینگونه اظهارنظر می‌‎کند. در واقع افرادی مانند حسین‌زاده بحرینی که کار تخصصی انجام می‌دهد، می‌تواند در این مجلس موثر باشد.سلحشوری در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه بیش از ۲۳۰ نماینده متعلق به یک جریان هستند راهی غیر از این ندارند که همه کوتاهی‌ها را گردن قوه مجریه، بیندازند.

 
مرجع : خبرگزاری برنا
برچسب ها: دولت مردم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها