به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : ۲۳۷۱۶۲

برخورداری 21 روستای فریدن از آب شرب سالم

گروه جامعه: در حال حاضر 21 روستا تحت پوشش آبفای فریدن، از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند، این در حالیست که مقررگردیده با ایجاد مجتمع 28 روستایی، همه روستاهای این منطقه با بهره‌مندی از چشمه لنگان، از آب شرب سالم و پایدار برخودار شوند.
مدیر آبفا فریدن با بیان اینکه از 28 روستا در این منطقه، 27 روستا تحت پوشش آبفا می‌باشد اعلام کرد: هم اکنون جمعیت این منطقه 52 هزار و 680 نفر است، که از این رقم حدود 50 درصد آن را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد.
مسعود مقدسی با اشاره به جمعیت قابل توجه روستاها در منطقه فریدن عنوان کرد: آب شرب روستاییان از طریق 38 فقره چاه تامین می‌گردد و این منابع از لحاظ کمی و کیفی مورد تایید مراکز ذیصلاح می‌باشند.
مقدسی آبدهی این 38 حلقه چاه را 110 لیتر در ثانیه اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: در سال‌های گذشته آبدهی این منابع به بیش از 180 لیتر در ثانیه می‌رسید اما به دلیل خشکسالی‌های پیاپی آبدهی چاه‌ها کاهش یافته است و به همین دلیل تجهیز و نوسازی چاه‌ها در دستور کار قرار دارد.
وی افزود: برای تامین پایدار آب شرب روستاییان 30 مخزن با ظرفیت بیش از 6 هزار و 100 متر مکعب احداث و در مدار بهره برداری قرا گرفته است.

مدیر آبفا فریدن گفت: در حال حاضر 10 هزار مشترک آب در روستاها داریم و در سال‌های اخیر با تعویض کنتورهای فرسوده و اصلاح شیکه توزیع موفق به کاهش هدر رفت آب در روستاها شده ایم.
مقدسی هدر رفت آب را در برخی از روستاها بیش از متوسط استان اعلام کرد و تصریح نمود: در 6 ماهه اول سال جاری بیش از 8 کیلومتر از شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح شد، این در حالیست که در چهار سال اخیر با مشارکت دهیاران، حدود 60 کیلومتر از شبکه توزیع فرسوده در روستاها اصلاح و باز سازی گردید.
وی ادامه داد: در سال‌های اخیر بیش از 2 هزار انشعاب فرسوده آب در روستاها تعویض شد که این اقدامات منجر به کاهش قابل توجه هدرفت آب گردید.

مدیرآبفا فریدن افزود: طول شبکه توزیع آب روستاها حدود 250 کیلومتر است که از ابتدای سال جاری تا کنون با پیمایش بیش از 100 کیلومتر از این شبکه‌ها، قسمت‌های اولویت دار که نیاز به اصلاح و بازسازی دارند تعیین گردیده است. وی با اشاره به مجتمع‌های روستایی در منطقه فریدن اظهار داشت: در حال حاضر این منطقه دارای 5 مجتمع روستایی می‌باشد اما هدف نهایی تشکیل یک مجتمع 28 روستایی است که بتوان از این طریق خدمات بهتر وبیشتری به روستاییان ارائه نمود.
 
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها