به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۲۳۷۲۳۰

اکبر عبدی «نون.خ» را جذاب‌تر می‌کند؟

اکبر عبدی «نون.خ» را جذاب‌تر می‌کند؟
گروه فرهنگی: تهیه‌کننده «نون.خ» ساخت سریال در شرایط شیوع کرونا را کاری بسیار دشوار دانست و در عین حال عنوان کرد که هنرمندان هم همچون کارکنان سلامت برای سلامت روح مردم تلاش می‌کنند.مهدی فرجی در گفت وگویی با ما درباره حضور اکبر عبدی در فصل سوم «نون.خ» با بیان اینکه «حضور آقای عبدی برای هر پروژه‌ای مغتنم است»، عنوان کرد: آقای عبدی سرمایه بازیگری ما در کشور هستند و تاکنون توانسته‌اند نقش‌ها و سبک‌های مختلفی را در سینما و تلویزیون کار کنند؛ کارهای ماندگار و فراموش نشدنی از ایشان کم نیست. ما هم از همین ظرفیت استفاده کردیم.او در پاسخ به این پرسش که آیا درآوردن گویش کُردی برای اکبر عبدی امکان پذیر است؟ عنوان کرد: آقای عبدی گویش های مختلف را تجربه کرده اند و از همه موفق بیرون آمده اند. فکر می‌کنم حضور ایشان به جذابیت سریال «نون.خ» اضافه خواهد کرد.فرجی درباره سختی‌های کار در شرایط کرونایی توضیح داد: کار در شرایط کرونایی دشواری‌های زیادی دارد. عوامل پشت صحنه همه با ماسک کار می‌کنند که کار را سخت تر می کند و اکسیژن کمتری دریافت می‌کنند. در زمستان سخت تر هم می‌شود و بخشی از کار ما هم در زمستان است. هنرمندان ما مجاهدت و تلاش می‌کنند سلامتشان بسیار مهم است اما از طرفی نشاط و سلامت روانی جامعه هم مهم است. هنرمندان هم مثل کارکنان سلامت که برای سلامت جسم کار می‌کنند، برای سلامت روانی و ایجاد شادی و نشاط در جامعه کار می‌کنند. مردم حتما قدردان هستند و می‌دانند هنرمندان در این شرایط دشوار به شکلی جانفشانی می‌کنند. رسانه ملی هم قدردان آنهاست و بارها به این موضوع اشاره کرده است.
 
او درباره مشکلات مالی که اغلب پروژه‌های تلویزیونی درگیرش هستند، اظهار کرد: خوشبختانه در سریال «نون خ ۳» تاکنون آسیبی از این جهت ندیده ایم و امیدواریم از این به بعد هم کار به شکل عادی جلو برود.‌این تهیه کننده درباره حاشیه‌ هایی که اغلبِ پروژه‌های طنز در سال‌های اخیر دچارش می‌شوند و نیز انتقادهایی که به برخی از سریال ‌هایی که گویش محلی خاصی را تقلید می‌کنند وارد است، عنوان کرد: پروژه «نون.خ» در فصل یک و دو دچار حاشیه نشد و در نظرسنجی ها هم خوشبختانه مردم و هموطنان کُرد کار را پسندیدند. دلیلش این است که کارگردان ما کُرد است و بیش از ۸۰ درصد بازیگرانمان هم کُرد هستند. خوشبختانه تاکنون آنچه به روی آنتن رفته، مورد رضایت بوده است.تهیه‌کننده سریال «نون.خ» درباره حذف برخی دیالوگ ها در فصل دوم و احتمال وقوع این اتفاق در سری جدید، اظهار کرد: آنچه در «نون.خ ۲» اتفاق افتاد سانسور خاصی نبود بلکه یک ممیزی معمول تلویزیون بود که برای بقیه کارها هم وجود دارد. طبیعتا زمانی‌ که کار تولید می‌شود با زمان پخش شرایط فرق می کند؛ مثلا ما زمانی‌که کار را کلید زدیم خبری از کرونا نبود اما زمان پخش کرونا آمده بود. آقای سعید آقاخانی به دلیل اینکه خودشان رسانه شناس هستند و ویژگی های مردم کُرد را می‌شناسند، چیزی نمی‌سازند که ما در زمان پخش دچار سانسور و ممیزی شدیدی شویم.فصل یک و دو سریال «نون.خ» این شب‌ها از شبکه یک بازپخش می‌شود؛ مهدی فرجی در پایان در پاسخ به این پرسش ما که آیا بازپخش‌های مکرر سریال‌ها موجب از بین رفتن جذابیت آن‌ها نمی‌شود؟ عنوان کرد: تا جایی که من اطلاع دارم شبکه یک دفعه اول است که «نون.خ» را بازپخش می‌کند؛ البته سایر شبکه‌ها مثل آی فیلم و تماشا پخش کرده‌اند. طبیعی است که یک کار خوب تکرارهای مختلف داشته باشد تا مردم فرصت کنند سریال را ببینند؛ البته شبکه یک این توجه را دارد که این تکرار از حد نگذرد و به یک بی قاعدگی تبدیل نشود تا آن جذابیت برای مردم باقی بماند.
 
فصل سوم سریال «نون.خ» در ۱۵ قسمت برای پخش در نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول سیما ساخته می‌شود. علاوه بر بازیگران دو فصل پیش، اکبر عبدی بازیگر جدید این سریال است و علی صادقی نیز که در فصل دوم حضور نداشت، در این فصل حضور دارد.سعید آقاخانی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی، هدیه بازوند، ندا قاسمی، ماشاالله وروایی، کاظم نوربخش، نسرین مرادی، سیروس سپهری، صهبا شرافتی، سیروس حسینی‌فر، یوسف کرمی، سیدحسین موسوی، آتنا مهیاری، علی اخوان، شقایق فتاحی و نارین ایوبی بازیگران این سریال هستند.عوامل این سریال عبارتند از: کارگردان: سعید آقاخانی. تهیه‌کننده: مهدی فرجی، نویسنده: امیر وفایی، مدیر تولید: منصور غضنفری، دستیار یک کارگردان: محمد غفاری، مجری طرح: علی کریمی، مدیر برنامه‌ریزی: ساناز بصیر، ‌مدیر تصویربرداری: سجاد حیدری، طراح گریم: بابک اسکندری، صدابردار: امیرعاشق حسینی، تدوینگر: امیرشیبان خاقانی، آهنگساز: صادق آزمند، منشی صحنه: سارا عبداللهی، طراح صحنه: حسین عالی‌نژاد، طراح لباس: پگاه ترکی، مدیر روابط عمومی: علی زادمهر، عکاس: میثم محمدی، جلوه‌های ویژه بصری: امین پهلوان‌زاده، جلوه‌های ویژه میدانی: رسول کهنسال، مدیران تدارکات: محمد محمدنیا و مسعود یوسفی.
برچسب ها: سریال نون.خ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها