به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ساعت ۱۸:۵۴
کد مطلب : ۲۳۷۲۹
افراد مجاز براي ثبت‌‌‌نام

ثبت‌نام کنکور 93 فردا «16آذر» آغاز می‌شود

گروه جامعه: فرآیند ثبت نام از داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 1393 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از ساعت 14 روز شنبه 16 آذرماه از طریق سایت اینترنتی سازمان سنجش آغاز خواهد شد.
ثبت‌نام کنکور 93 فردا «16آذر» آغاز می‌شود
حسین توکلی گفت: دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون سراسری سال 93 از  14 آذرماه بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار گرفته است. وی افزود:ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری 93 برای پذیرش دانشجویان در دوره‌های روزانه، نوبت دوم ( شبانه)، نیمه حضوری مجازی و بین المللی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین متقاضیان تحصیل در آن دسته از کد رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد، پذیرش در رشته‌های مذکور بر اساس آزمون صورت می‌گیرد، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی، غیرانتفاعی و غیردولتی از فردا، 16 آذرماه آغاز می‌شود و در روز شنبه، 23 آذرماه پایان می‌پذیرد.

افراد مجاز براي ثبت نام در کنکور 93
سخنگوی سازمان سنجش درباره داوطلبانی که مجاز به ثبت نام در آزمون سراسری سال 93 هستند توضیح داد: بر اساس ضوابط موجود، دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه، دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و داوطلبانی که گواهینامه دوره پیش دانشگاهی خود را حداکثر تا 31 شهریور سال 93 اخذ می‌کنند، حق ثبت‌نام و شرکت در این آزمون را خواهند داشت. وی ادامه داد: دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دارندگان مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای و آن دسته از دانشجویان مقطع کاردانی که حداکثر تا 31 شهریورماه 93 فارغ التحصیل خواهند شد نیز حق ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 93 را خواهند داشت.

داوطلبان غیرمجاز به ثبت نام و شرکت در کنکور 93
توکلی درباره داوطلبان غیرمجاز به ثبت نام در آزمون سراسری سال 93 نیز گفت: پذیرفته شدگانی که از سال تحصیلی 64-1363 دوبار در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرفته شده باشند حق ثبت نام در آزمون سراسری 93 را نخواهند داشت. به گفته وی، پذیرفته شدگان دوره‌های روزانه آزمون سراسری سال 92 اعم از رشته‌های نیمه متمرکز و متمرکز نیز نمی‌توانند برای شرکت در کنکور 93 ثبت‌نام کنند.

هزینه ثبت نام در یک گروه آزمایشی، 106 هزار ریال است
وی یادآور شد: هر یک از داوطلبان نظام قدیم آموزش متوسطه بدون توجه به نوع دیپلم و دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه بدون توجه به نوع گواهینامه دوره پیش دانشگاهی و با توجه به جداول شماره 2 تا 6 مندرج در دفترچه راهنمای شماره 1 می‌توانند منحصرا متقاضی یکی از رشته‌های گروه علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی شوند. مشاورعالی سازمان سنجش افزود:بر اساس ضوابط به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و زبان‌های خارجی اجازه داده شده است در صورت علاقه‌مندی به شرکت در گروه هنر، با گذاشتن علامت در بند مربوطه، علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر نیز اعلام کنند. وی خاطرنشان کرد: همچنین به هر یک از داوطلبان گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و هنر اجازه داده شده است در صورتیکه علاقه‌مند به شرکت در گروه زبان خارجی باشند، با گذاشتن علامت در بند مربوطه، علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبان خارجی نیز اعلام کنند.

توکلی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در کنکور 93 منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش امکان‌پذیر است، گفت: داوطلبان ضرورت دارد برای پرداخت هزینه ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون سراسری سال 93 ابتدا به سایت سازمان مراجعه و نسبت به خرید کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند و سپس مراحل بعدی ثبت نام را انجام دهند. وی هزینه ثبت نام در یک گروه آزمایشی کنکور 93 را 106 هزار ریال ذکر کرد و بیان داشت:پرداخت هزینه ثبت نام منحصرا به صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان لازم است پس از ورود به سایت سازمان سنجش با استفاده از کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، نسبت به پرداخت مبلغ 106 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام در آزمون و همچنین دریافت اطلاعات کارت اعتباری (شماره سریال 12 رقمی) اقدام کنند.

مشاورعالی سازمان سنجش تاکید کرد:داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون دو یا سه گروه آزمایشی باشند، لازم است دو یا سه کارت اعتباری ثبت نام خریداری کنند. وی افزود:داوطلبان علاقه‌مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی نیز باید مبلغ 58 هزار ریال دیگر از طریق سایت سازمان سنجش بپردازند. توکلی به داوطلبان توصیه کرد قبل از ثبت نام، مطالب دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سراسری سال 93 را به دقت مطالعه کرده و پس از اطلاع کامل از شرایط عمومی و اختصاصی ضوابط و مقررات، وظیفه عمومی (برای برادران)، مقررات مربوط به ثبت نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه ایثارگران که در دفترچه راهنما درج شده، در صورت واجد شرایط بودن، به عنوان داوطلب در این آزمون ثبت نام کنند.

وی همچنین از داوطلبان خواست قبل از تکمیل فرم تقاضانامه نهایی ثبت نام، ابتدا نسبت به تکمیل فرم پیش‌نویس تقاضانامه آزمون سراسری سال 93که در دفترچه راهنما چاپ شده است اقدام کنند و پس از کنترل اطلاعات تکمیل شده و اطمینان از صحت آن، حداکثر تا ساعت 24 روز شنبه، 23 آذرماه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به تکمیل تقاضانامه الکترونیکی اقدام کنند. سخنگوی سازمان سنجش تصریح کرد که پس از تکمیل تقاضانامه اینترنتی ثبت نام، در انتها یک شماره پرونده 7 رقمی و یک کدپیگیری 16 رقمی به داوطلبان ارائه می‌شود که به منزله اتمام ثبت نام خواهد بود و در غیراینصورت، فرآیند ثبت نام تکمیل نشده است. آزمون سراسری سال 93 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم تیرماه و صبح روز شنبه، هفتم تیرماه در حوزه‌های امتحانی سراسر کشور برگزار خواهد شد.
مرجع : ايرنا

صادق رضازاده(سربازاصلاحات)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۵ ۲۲:۱۹
بچه ها برام دعاکنین (183269)