به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۷/۳۰ ساعت ۱۵:۴۳
کد مطلب : ۲۳۷۳۳۸

سنگ‌های ساختمانی خوب چه ویژگی‌های دارند؟

گروه کسب و کار: همه ی سنگهای که در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند دارای شرایط ایده ال و مناسبی نیستند و این وظیفه مهندس پروژه است که بتواند پس از بررسی و ارزیابی بهترین نوع سنگ را متناسب با شرایط برای ساختمان استفاده کند.
سنگ‌های ساختمانی خوب چه ویژگی‌های دارند؟
اگر به دنبال خرید سنگ تراورتن ، گرانیت یا‌... هستید می‌توانید از وب سایت abarsang.comدیدن کنید.
سنگ ساختمانی خوب باید شرایط زیر را داشته باشد:
از نظر ظاهری یک سنگ باید ساختاری فشرده و بی نقص داشته باشد و معمولا رنگهای روشن بیشتر از رنگهای تیره برای ساختمانها استفاده میشوند چون اینگونه که به نظر می‌آید سنگهای با رنگ تیره به مرور زمان در نما کاربردشان را از دست میدهند. اگر قصد دارید سنگهای را برای نما استفاده کنید نباید دارای رگه یا لکه‌های رنگی یا حفره‌های رسی باشند.
از نظر ساختار باید به نوعی باشد که وقتی یک سنگ شکسته شد ظاهرش را از دست ندهد و به بیانی دیگر یکپارچه و یکدست باشد. سنگ‌های که دارای ترک خوردگی، حفره هستند مناسب نمی باشند. چینه بندی سنگها که عموما در تکه سنگهای رسوبی است با چشم غیرمسلح نباشد دیده شود.
انواع محصولات ابر سنگ

انواع سنگ‌های ساختمانی بصورت زیر است :
-          سنگ گرانیت
-          سنگ تراورتن
-          سنگ کوارتزیت
-          سنگ مرمر
-          سنگ مرمریت
-          ماسه سنگ
-          سنگ آنتیک
-          سنگ اسلب طبیعی
-          و....
 
از نظر مقاومت باید سنگها مقاومت بالایی داشته باشند و در شرایط مختلف دچار فروپاشی یا تجزیه نشوند. معمولا سنگهای که ساختار کریستالی فشرده خوبی دارند میتوانند نسبت به دیگر سنگ‌ها مقاومت بیشتری داشته باشند.
از نظر وزن باید دقت کرد که سنگی که برای ساختمان استفاده می‌شود دارای وزن و مقاومت مناسبی باشد. اگر سنگ دارای وزن بالایی باشد برای مصرف ساختمانی کاربرد ندارد و در دیگر موارد مثل بندرها، اسکله‌ها و... مورد استفاده قرار می‌گیرد. معمولا وزن 2.4 تا 2.8 بهترین وزن برای سنگ ساختمانی است.
از نظر سختی باید قبل از بکاربردن سنگ آزمایشی سختی بر روی آنها انجام شود. چون سنگ‌ها می‌توانند با توجه به شرایطی که در آن قرار دارند ، دچار اصطکاک قرار بگیرند.
چقرمگی یعنی یک سنگ تا چه میزان میتواند فشرده شدن را تحمل نماید. اگر قرار است سنگ‌ها در مسیر رفت و آمد و جاده‌ها استفاده شوند پس در مقابل فشار ناشی از وسایل نقلیه قرار می‌گیرند و این مهم است که چقدر چقرمگی دارند.
موضوع دیگر مقاومت سنگ‌ها در مقابل آب و هواست که نشان میدهد بخش بیرونی سنگ در برابر آب و هوا چقدر مقاوم است.

همه ی سنگ‌های که تازه خورد شده باشند دارای مقدار معینی از رطوبت می‌باشند که با نام رطوبت طبیعی معدن شناخته می‌شود که سبب می‌شود نرم تر شوند و ساده تر بر روی آنها کار می‌شود. سنگی را می‌توان خوب دانست که رطوبت طبیعی معدن نداشته باشد. به صورت طبیعی میتوان از سنگها رطوبت معدن گرفته شود و این پروسه را با نام رطوبت گیری می‌شناسیم. عموما زمان شش تا دوازه ماه نیاز است که رطوبت گیری صورت بگیرد.
در پاراگراف‌های فوق از ویژگیهای برای شما صحبت کردیم که اگر سنگ‌ها دارای آن‌ها باشند می‌توان سنگ را جز سنگهای ساختمانی خوب محسوب کرد. در هر صورت عزیزانی که قصد ساخت و ساز دارند می‌توانند پس از انتخاب نوع سنگ با کارشناس ساختمانی مشورت کنند.  ابر سنگ با قیمت‌های مناسب در حوزه خرید سنگ گرانیت و سنگ‌های مختلف می‌تواند بهترین قیمت را در اختیار شما عزیزان قرار دهد.
این مقاله توسط ابر سنگ تهیه شده است  ، ابرسنگ یکی از قدیمی ترین مجموعه‌های فعال در حوزه خرید و فروش سنگ ساختمانی تایل و اسلب است.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها