به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۳۷۴۰۹

آغاز روند حذف نام سودان از لیست سیاه

آغاز روند حذف نام سودان از لیست سیاه
گروه بین الملل:وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد، هر دولتی حق دارد اسرائیل را به عنوان یک "کشور" به رسمیت بشناسد. این مساله شامل حال سودان هم می‌شود. ما برای تحقق این مساله تلاش می‌کنیم اما این تصمیم حاکمیتی به سودان بستگی دارد.
 مایک پامپئو،گفت: ما زمان مشخصی برای اعلام حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم نداریم، کارهای بسیاری داریم و یک پایگاه قانونی برای تحقق بخشیدن به آن وجود دارد ما منتظر توافق بین دو حزب در کنگره بر سر آن هستیم. روند حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم عملا آغاز شده و این گامی در مسیر درست است.
پامپئو درباره پرونده عراق هم  گفت: ما از تلاش‌های دولت عراق برای مواخذه شبه نظامیانی که امنیت و ثبات این کشور را به بازی گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم.
وزیر خارجه آمریکا درباره تنش در قفقاز و تحرکات ترکیه تصریح کرد: آمریکا برای توقف نزاع بین ارمنستان و آذربایجان، کاهش تنش و حفظ آتش‌بس بین دو طرف تلاش می‌کند.
رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره کره شمالی هم گفت: درباره خلع سلاح هسته‌ای باور داریم که آینده برای کره شمالی بهتر خواهد بود و آمریکا درخصوص توافق بین دو کره موضعش را تغییر نداده و ما باور داریم این مساله انعکاس مثبتی بر ثبات دو کشور خواهد داشت.وزیر خارجه آمریکا همچنین تاکید کرد: سلاح روسیه تهدیدی برای آمریکا و هم‌پیمانانش است و روسیه موافقت اولیه خود را با پایدار ماندن شمار زرادخانه‌هایش اعلام کرده است.او در عین حال گفت، معاهده استارت جدید مسکو را ملزم می‌کند تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را اعلام کند.وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: ما از توافق اولیه روسیه برای توقف افزایش زرادخانه هسته‌ای‌اش خوشحالیم اما باید مطمئن شویم مذاکره‌کنندگان آمریکایی و روس در اسرع وقت برای ادامه پیشرفت‌ها و تلاش‌های اخیر روی این معاهده تشکیل جلسه می‌دهند.

 
برچسب ها: آمریکا سودان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها