کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بی‌برنامگی مجلس، صدای نمایندگان را درآورد

1 آبان 1399 ساعت 11:49


گروه سیاسی:روزنامه ایران نوشت: از کنار نقدهای فعالان سیاسی بیرون پارلمان به عملکرد مجلس که بگذریم، حالا صداهای اعتراض و گلایه و حتی اعتراف به بی‌برنامگی از درون صحن علنی هم به گوش می‌رسد.
آنجا که نمایندگان در نطق‌ها یا تذکرات خود نسبت به دستور کار قرار گرفتن برخی طرحی‌های اولویت ندار معترض هستند و همزمان تأکید دارند که مجلس برای رفع مشکلات اساسی تدبیری در چنته ندارد.
علی‌اکبر بسطامی نماینده ایلام از جمله این نمایندگان است که در نطق میان دستور جلسه یکشنبه گفت: «یادآوری می‌کنم که با توجه به منشور مدیریتی و حاکمیتی رهبر معظم انقلاب و یاد کردن ایشان از مجلس یازدهم به عنوان مجلس امید و انتظار آیا مسیری صحیح برای رسیدن به این اهداف طراحی شده است؟ آیا پس از گذشت ۴ ماه از عمر این مجلس اهداف مبتنی بر مطالبات مردم و تشکیل کارگروه تحول و نظارت مؤثر محقق شده است؟ مبادا اکنون که بر این صندلی‌ها تکیه زده‌ایم خون شهدا را فراموش کنیم.»
در همان روز سید غنی نظری نماینده خلخال هم همنوا با همکار خود در تذکری گفت: «براساس قانون اساسی، پی‌ریزی اقتصاد عادلانه براساس اصول اسلامی و کنار زدن فقر در هر حوزه‌ای و برقراری عدالت در تمام بخش‌های اقتصادی از وظایف حاکمیت است. انتظار می‌رود اصلاح ساختار اقتصادی و مرتفع کردن دغدغه‌های اقتصادی مردم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. وظیفه مجلس شورای اسلامی است که در این حوزه با جدیت ورود کند. امروز بعد از ۱۵ روز تعطیلی مجلس دستوراتی مطرح شده است که دردی را از جامعه دوا نمی‌کند. مجلس شورای اسلامی باید با جدیت مسائل اقتصادی را دنبال کند.»
علیرضا پاک‌فطرت هم دیگر نماینده‌ای است که به گفته خود وقتی بعد از دو هفته تعطیلی صحن مجلس، دستور کار جلسه علنی را که دیده، متعجب شده. او خطاب به همکاران خود در بهارستان گفت: «مشکل امروز کشور و راه‌حل آن چیست؟ برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور چه پیشنهاد راهگشایی داریم؟ باید طوری مجلس را هدایت کنیم که به مشکلات اصلی مردم رسیدگی شود. عدم ثبات اقتصادی در بازار مشکل اصلی امروز جامعه می‌باشد. طرح‌های دو فوریتی کم بازده باید کنار رفته و حل دغدغه مردم باید در دستور کار قرار گیرد. به گفته نماینده شیراز «باید قوانین مرتبط برای تسهیل فضای کسب و کار در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.»
حسین محمد صالحی هم با بیان اینکه «طرح‌هایی برای رفع گرفتاری اقتصادی و معیشتی مردم باید به صورت ویژه در دستور قرار گیرد» تأکید کرد: «هنگامی سرمایه‌گذاران حاضر به اشتغال هستند و می‌توانند مشکل بیکاری را مرتفع کنند که ببینند موانع بوروکراتیک تولید از میان برداشته شده است. وقت آن است که مجلس از خواب بیدار شود؛ مردم زیر چرخ‌دنده‌های گرانی له شدند. به نظرم سران قوا به فکر نان شب محرومان باشند.»
مشغول شدن بهارستان به حاشیه‌ها این نگرانی را در بین فعالان سیاسی اصولگرا هم ایجاد کرده که این وضعیت شرایط اصولگرایان در انتخابات 1400 را نیز با ابهام و انتقاد روبه رو کند. به زعم آنها اگر مجلس کارنامه و آورده محسوسی نداشته باشد اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری هم چیزی برای دفاع و بالیدن به آن نخواهند داشت بخصوص که مردم این بگو مگوهای سیاسی را بسیار تجربه کرده‌اند.


کد مطلب: 237412

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/237412/بی-برنامگی-مجلس-صدای-نمایندگان-درآورد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir