به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۲۳۷۴۱۹

چگونه عوارض كرونا را بعد از بهبودی کاهش دهیم؟

چگونه عوارض كرونا را بعد از بهبودی کاهش دهیم؟
گروه علم و فناوری: مبتلایان به کووید ۱۹ ممکن است پس از بهبودی، با مشکلات طولانی‌مدت از جمله تنگی نفس، خستگی، سردرد و سرگیجه مواجه شوند.
 در حالی که یک بیمار مبتلا به عفونت کووید ۱۹ معمولاً طی ۳ هفته بهبود می‌یابد، مطالعات نشان داده است که این افراد ممکن است از بیماری‌‌های کلیه، مشکلات ریوی و قلبی پس از بهبودی رنج ببرند. سایر تأثیرات احتمالی طولانی‌مدت کووید ۱۹ شامل عوارض عصبی و مشکلات بهداشت روان است زیرا تحقیقات نشان می‌دهد این بیماری می‌تواند به مغز و سیستم عصبی مرکزی آسیب بزند. بنابراین به کسانی که بهبود یافته‌اند، اکیداً توصیه می‌شود که علائم خود را پس از بهبودی به طور منظم کنترل و به شیوه‌های سالم زندگی بیش از پیش اهمیت دهند:
در نظر داشته باشید که بعد از بهبودی، انتظار بازگشت سریع به زندگی قبلی خود را نداشته باشید. شما به تازگی با یک بیماری ویرانگر مبارزه کرده‌اید. پس به خودتان زمانی اختصاص دهید تا آهسته آهسته به روال قدیمی خود برگردید.برای بهبود سطح حافظه، روزانه مدتی را برای بازی‌های ذهنی مانند حل معما یا پازل  و جدول صرف کنید و ذهن‌تان را به چالش بکشید. انجام یوگا و مدیتیشن را فراموش نکنید.در صورت بروز هرگونه مشکل پس از بهبودی، پزشک خود را مطلع کنید.اگر به بیماری مزمن مبتلا هستید، بررسی روزانه قند خون و فشار خون را فراموش نکنید. برای ادامه مصرف داروهایی که قبلا مصرف می‌کردید، با پزشک‌تان مشورت کنید.به یاد داشته باشید که برای همیشه در برابر ویروس کرونا ایمن نشده‌اید. بدن افرادی که حتی از موارد خفیف کووید ۱۹ بهبود می‌یابند، آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کند که تصور می‌شود حداقل ۵ تا ۷ ماه از عفونت محافظت می‌کنند. از این رو، استفاده از ماسک صورت را در مکان‌های عمومی ادامه دهید و فاصله اجتماعی را رعایت کنید.به تدریج ورزش را وارد برنامه‌های روزمره خود کنید. یک برنامه غذایی سالم داشته باشید. مصرف انواع مختلف دارو برای درمان عوارض عفونت، بدن را ضعیف می‌کند و حتی برخی بیماران کاهش وزن چشمگیری را تجربه می‌کنند. سعی کنید یک رژیم غذایی منظم و مملو از محصولات ارگانیک، سبزیجات، تخم‌مرغ و طیور از جمله بوقلمون داشته باشید تا اشتهای از دست‌رفته را جبران کنید. مواد غذایی را ساده بپزید و از سرخ کردن آنها اجتناب کنید.

 
برچسب ها: کرونا بیماری
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها