به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۵:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۲۳۷۴۲۴

اتهام به ایران در مورد ایجاد سردرگمی در انتخابات آمریکا

اتهام به ایران در مورد ایجاد سردرگمی در انتخابات آمریکا
گروه سیاسی: جان راتکلیف، هماهنگ‌کننده نهادهای امنیتی آمریکا و کریستوفر ری، مدیر پلیس امنیت داخلی آمریکا (اف‌بی‌آی)  به طور مشترک در کنفرانس مطبوعاتی زنده حاضر شدند تا با خبرنگاران و مردم آمریکا در باره جزئیات "دخالت ایران و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری" سخن بگویند.
به گفته این دو مقام امنیتی آمریکا، ایران از جمله در تلاش ارسال ایمیل‌های حاوی پیام‌های مرعوب‌کننده به رأی‌دهندگان حامی حزب دموکرات در چندین ایالت آمریکا بوده است. این ایمیل‌ها به‌خصوص به رأی‌دهندگان در دو ایالت فلوریدا و پنسیلوانیا ارسال شده، یعنی دو ایالتی که در آن‌ها رقابتی سخت میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در جریان است.
مدیر اف‌بی‌آی با اشاره به این که ایران برای رد گم کردن، ایمیل‌ها را به دروغ به اسم  گروه راست افراطی پراد بویز  ارسال کرده، افزود: «در این ایمیل‌ها از رأی‌دهندگان خواسته شده که به نفع دونالد ترامپ رأی دهند وگرنه به سراغشان خواهند آمد.»برای ارسال ایمیل‌ها از داده‌های موجود در فهرست‌های انتخاباتی حوزه‌های مختلف استفاده شده است.
دو مقام امنیتی آمریکا اشاره‌ای به این موضوع نکردند که دستبرد به داده‌های فهرست‌های انتخاباتی چه ابعادی داشته است.
راتکلیف هم در ادامه به انتشار ویدئویی از سوی ایران اشاره کرد که در آن ادعا می‌شود ممکن  است برگه انتخاباتی جعلی تحویل داده شود، نه تنها در خود آمریکا که در خارج از این کشور. او در باره "فعالیت‌های دخالت‌گرانه روسیه" هم گفت که گرچه موارد مشابه‌ای در رابطه با این کشور دیده نشده، "ولی اطمینان داریم که روسیه مثل سال ۲۰۱۶ در پی دسترسی به داده‌های رأی‌دهندگان است."ری، مدیر اف‌بی‌آی، سپس با بیان  این که "هدف اقدامات ایران و روسیه ایجاد سردرگمی، ناآرامی‌های اجتماعی و ضربه‌زدن به وجهه و آرای دونالد ترامپ" است، این اقدامات را "تلاش‌هایی ناشی از سرخوردگی دشمنانی سر خورده" توصیف کرد.او با اطمینان‌دادن به مردم آمریکا که "رأیشان تاثیرگذار خواهد ماند و از آن حراست خواهد شد" خواست که شهروندان اطلاعات خود در باره انتخابات را از منابع موثق و مراجع ذیربط در ایالات دریافت کنند.
ایران در واکنش به اتهام مداخله در انتخابات آمریکا، متقابلا آمریکا را به دخالت در انتخابات دیگر کشورها متهم کرد.
علیرضا میریوسفی، سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل  در پاسخ به اظهارات دو مقام امنیتی آمریکا، هدف اتهامات یادشده را "تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان به امنیت انتخاباتی آمریکا" عنوان کرد. او گفت: «جهان شاهد تلاش‌های عمومی ناامیدانه آمریکا برای زیر سوال بردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری خود در بالاترین سطح است.»
میریوسفی افزود، این اتهامات چیزی جز سناریوی دیگری برای تضعیف اعتماد رای‌دهندگان آمریکایی به امنیت انتخابات نبوده و واهی است.»


 
برچسب ها: آمریکا ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها