به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۲۳۷۴۲۵

قرعه كرونا به نام وزیر بهداشت و درمان آلمان

قرعه كرونا به نام وزیر بهداشت و درمان آلمان
گروه جامعه: این بار قرعه به نام وزیر بهداشت و درمان آلمان افتاد. ینس اشپان پس از دریافت نتیجه تست کرونا خود به قرنطینه خانگی رفت. به‌رغم شرکت اشپان در جلسه هیات دولت آلمان، قرنطینه دیگر اعضای کابینه الزامی تشخیص داده نشده است.
وزارت بهداشت و درمان آلمان با انتشار بیانیه‌ای خبر از ابتلای ینس اشپان، وزیر این وزارتخانه به ویروس کرونا داد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است که اشپان پس از دریافت نتیجه تست کرونا خود، بی‌درنگ به قرنطینه خانگی رفته است.
گفته می‌شود که در مرحله نخست، تنها عوارض سرماخوردگی در وزیر بهداشت و درمان آلمان مشاهده شده است. در بیانیه وزارت بهداشت و درمان آلمان آمده است که همه افرادی که با ینس اشپان در تماس بوده‌اند، از نتیجه مثبت تست کرونا او مطلع شده‌اند.
به‌رغم آنکه، ینس اشپان  در جلسه هیات دولت آلمان حضور داشته است، اما گفته می‌شود که الزامی برای قرنطینه دیگر اعضای کابینه وجود ندارد.
 در  جلسات هیات دولت آلمان، برای پیشگیری از ابتلای وزیران به ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.
سیاست و الزام قرنطینه
کارل لاترباخ، کارشناس مسائل بهداشت و درمان حزب سوسیال دموکرات آلمان و  شمار دیگری از سیاستمداران ارشد آلمان برای ینس اشپان آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر نموده‌اند.
شمار سیاستمداران آلمانی که طی هفته‌های گذشته ناگزیر به قرنطینه شده‌اند، رو به افزایش دارد. به عنوان نمونه، روز شنبه ۱۷ اکتبر، فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهوری آلمان نیز به علت ابتلای یکی از محافظان خود به ویروس کرونا، ناگزیر به قرنطینه خانگی رفته بود. این در حالی است که نتیجه هر دو تست کرونای رئیس جمهوری آلمان منفی بوده است.روز دوشنبه نیز هوبرتوس هایل، وزیر کار آلمان نیز به علت دریافت هشدار از طریق اپلیکیشن کرونا ناگزیر به قرنطینه خانگی رفته بود.
در اواخر ماه سپتامبر، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد این کشور نیز به قرنطینه رفته بودند. علت قرنطینه هایکو ماس، ابتلای یکی از محافظان او به ویروس کرونا اعلام شده بود.
باید یادآور شد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان نیز در ماه مارس ناگزیر دو هفته به قرنطینه خانگی رفته بود. علت قرنطینه مرکل، ابتلای پزشک معالج او به ویروس کرونا اعلام شده بود.
برچسب ها: کرونا آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها