به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۳۷۴۷۷

نوری در انتهای تونل تاریک ویروس کرونا!

نوری در انتهای تونل تاریک ویروس کرونا!
گروه علمی: یک دانشمند برجسته گفت: «در انتهای تونل تاریک کرونا نوری برای واکسن قطعی وجود دارد.» پیتر اوپنشاو ، استاد پزشکی تجربی در کالج امپریال لندن گفت که او انتظار دارد ساخت واکسن قطعی کرونا قبل از کریسمس تکمیل شود.اوپنشاو گفته که در ابتدا واکسن به طرز محدودی به کسانی تزریق می شود که در گروه های افراد پرخطر قرار دارند، مثلا اعضای کادر درمانی.این امر پس از آن صورت می گیرد که دولت بریتانیا اعلام کرد 33 میلیون پوند برای مطالعات به اصطلاح چالش انسانی در نظر گرفته. در این مطالعه تعداد کمی از شرکت کنندگان جوان و سالم به طور هدفمند در معرض ابتلا به کرونا قرار می گیرند.این کار برای ایجاد کمترین مقدار ویروسی است که برای ایجاد کرونا لازم است اما بیماری جدی نیست. امید است که این مطالعات به سرعت در تولید واکسن کمک کند.
پروفسور اوپنشاو درباره تحقق رویای ساخت قطعی واکسن کرونا پرسیده شود و او جواب داد: «من واقعاً بسیار خوش بین هستم. من فکر می کنم در انتهای تونل نور وجود دارد. اکنون آزمایشات بسیاری از واکسن ها در شرایط بسیار بسیار کنترل شده انجام می شود. اگر تا کریسمس واکسن به طور قطعی ساخته نشود بسیار تعجب خواهم کرد.
کیت بینگهام رئیس گروه واکسن انگلیس هفته گذشته گفته بود که احتمال عرضه شدن واکسن کرونا تا پایان امسال کم است.در همین حال ، پروفسور اوپنشاو اظهار داشت که در صورت تأیید موثر بودن برخی واکسن ها "از قبل آماده توزیع شده اند".اوپنشاو گفت: من فکر می کنم که تعداد محدودی از ذخایر واکسن وجود داشته باشد که در اوایل سال آینده برای افراد با خطر بیشتر در دسترس باشد.اما مطمئناً واکسن کافی برای ارائه یک برنامه کامل واکسیناسیون وجود نخواهد داشت ، ما باید آن را به صورت مرحله ای مصرف کنیم.پیش از این مشاور ارشد علمی دولت بریتانیا هشدار داده بود كه هر واكسنی به سختی می تواند ویروس را به طور كامل متوقف كند.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها