به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۳۷۵۰۸

سنانامزد پیشنهادی ترامپ را تایید کرد

سنانامزد پیشنهادی ترامپ  را تایید کرد
گروه بین الملل: کمیته قضایی مجلس سنا که جمهوری خواهان در آن اکثریت دارند ایمی بارت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ برای عضویت در دیوان عالی آمریکا را تایید کرد.
اعضای دمکرات این کمیته رای‌گیری را تحریم کردند ولی با رای اکثريت کمیته قضایی زمینه برای رای‌گیری نهایی مجلس سنا در مورد صلاحیت خانم بارت در جلسه روز دوشنبه فراهم شد.
 صلاحیت نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ در نتيجه تحریم رای‌گیری از سوی دمکرات‌ها با ۱۲ رای موافق و هیچ رای مخالفی در کمیته قضایی مجلس سنا تایید شد. با توجه به اینکه اکثریت کرسی‌های مجلس سنا در دست جمهوری خواهان است به نظر می‌رسد که تایید صلاحیت خانم بارت در رای گیری روز دوشنبه قطعی باشد.
 ترامپ که از مجلس سنا خواسته بود صلاحیت نامزد پیشنهادی خود را قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تایید کند تصمیم کمیته قضایی مجلس سنا را ستود و امروز را «روز بزرگی برای آمریکا» توصیف کرد.ایمی بارت از سال ۲۰۱۷ قاضی فدرال است و قبلا نیز از اساتید رشته حقوق در دانشگاه نوتردام ایالت ایندیانا بود. در صورت تایید صلاحیت او در مجلس سنا تعداد قضات محافظه‌کار دیوان عالی آمریکا از مجموع ۹ کرسی به ۶ نفر خواهد رسید. سه نفر از این قضات محافظه‌کار را دونالد ترامپ معرفی کرده است.
چاک شومر، رییس فراکسیون دمکرات‌ها در مجلس سنا پس از اعلام نتایج رای‌گیری گفت: «اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا شتابان‌ترین، حزبی‌ترین و نامشروع‌ترین شیوه در انتصاب یک عضو دیوان عالی در تاریخ آمریکا را در پیش گرفته است.»
لیندسی گراهام، رییس جمهوری خواه کمیته قضایی مجلس سنا گفت:«این حق دمکرات‌هاست که رای‌گیری را تحریم کنند. ولی ما به آنها اجازه نمی‌دهیم که فعالیت این کمیته را کنترل کنند.»
دمکرات‌ها می‌گویند افزایش تعداد قضات محافظه‌کار در دیوان عالی آمریکا بسیاری از دستاوردهای مدنی و اجتماعی از جمله حق سقط جنین و یا قانون خدمات بهداشتی عمومی را که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد به خطر خواهد انداخت.ایمی بارت، نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ جایگزین روث بیدر گینزبرگ، قاضی لیبرال خواهد شد که ماه سپتامبر درگذشت.
خانم بارت در گذشته قانون خدمات بهداشتی عمومی را مورد انتقاد قرار داده ولی در جلسات بررسی صلاحیت خود در مجلس سنا گفت هیچ برنامه‌ای برای لغو این قانون ندارد.
دمکرات‌ها حزب جمهوری‌خواه را متهم می‌کنند که از فرصت کوتاه باقی‌مانده تا انتخابات ریاست جمهوری استفاده کرده تا نامزد مورد تایید خود را به دیوان عالی آمریکا بفرستند. طبق عرف سیاسی آمریکا روسای جمهور در ماه‌های پایانی دوره ریاست جمهوری از اتخاذ تصمیم‌های مهم پرهیز می‌کنند و تاکنون انتصاب یک عضو دیوان عالی در تاریخی به این حد نزدیک به زمان برگزاری انتخابات سابقه نداشته است.درصورت پیروزی جو بایدن، نامزد حزب دمکرات در انتخابات رياست جمهوری آمريکا او برای اجرای سیاست‌های خود ممکن است با مخالفت دیوان عالی مواجه شود که اکثریت قاطع آن با قضات محافظه‌کار است.


 
برچسب ها: آمریکا ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها