به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۲۳۷۸۹

ادعای حمله به تریلرهای ایرانی در ترکیه

گروه سياسي: دو دستگاه تریلر متعلق به اتباع ایران که در خاک ترکیه مورد حمله مهاجمان ناشناس قرار گرفته بودند به مسیر خود ادامه می دهند، اما در حالی که برخی اخبار از تیراندازی به سوی این تریلرها می گویند، سرکنسولگری ایران در ارزروم این خبر را نادرست می​داند.
ادعای حمله به تریلرهای ایرانی در ترکیه
سخنگوی سرکنسولگری ایران در ارزروم ترکیه گفت: دو دستگاه تریلر متعلق به اتباع ایران که مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفته بودند، به مسیر خود ادامه دادند.  خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ˈ آناتولی ˈ روزجمعه در مطلبی نوشت: دو دستگاه تریلر متعلق به اتباع ایران امروز در شهر ˈآغریˈ واقع در 150 کیلومتری مرز جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به آتش کشیده شد و افراد ناشناسی به سمت آنها شلیک کردند. این حادثه زمانی رخ داد که دو تریلر متعلق به اتباع ایرانی در یکی از خیابان های این شهر در استراحتگاه های بین شهری رانندگان پارک شده بودند. خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه ˈ آناتولیˈ دراین باره نوشت: افراد ناشناسی ابتدا مخزن سوخت ولاستیک های تریلرهای ایرانی را به آتش کشیده وسپس به سمت آنها شلیک کردند. براساس این گزارش، رانندگان وافرادی که دراین استراحتگاه حضور داشتند در پی شنیدن صدای تیراندازی به بیرون آمده و برای اطفای حریق تلاش کردند که تلاش آنان بی ثمر بود. خبرگزاری نیمه دولتی ترکیه به نقل از یکی از رانندگان این دو تریلر به نام ˈمصطفی پورˈ که قصد عزیمت به شهرهای غربی ترکیه را داشت ، نوشت : ما در حال استراحت بودیم که ناگهان صدای تیراندازی شنیده شد و زمانی که خود را به تریلرها رساندیم مشاهده کردیم که آنها آتش گرفته اند.

آناتولی می نویسد: در پی این حادثه نیروهای امنیتی و پلیس تحقیقات خود را برای دستگیری عاملان این حادثه آغاز کردند. اما سخنگوی سرکنسولگری ایران در ارزروم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص چگونگی این حادثه افزود : در حالی که رانندگان ایرانی در استراحتگاه شهر آغری توقف کرده بودند ، برخی افراد ناشناس با مواد آتش زا به تریلرهای آنان حمله کردند که این آتش به سرعت توسط دیگر رانندگان خاموش شد. دراین حمله به دو تریلر اتباع ایرانی اندکی خسارت مادی وارد شد ولی رانندگان ایرانی به مسیر خود ادامه دادند. وی در باره شلیک افراد ناشناس به سمت دو تریلر اتباع ایران اظهار داشت : این موضوع صحت نداشته است، با توجه به اینکه در کنار این استراحتگاه رانندگان ، سالن عروسی وجود داشته است به نظر می رسد که این تیراندازی هوایی در این خصوص بوده​است.
مرجع : ايرنا