به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۵ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : ۲۳۸۰۵۱

آمریکا وزیر نفت ایران، را هم تحریم کرد

آمریکا وزیر نفت ایران، را هم تحریم کرد
گروه سیاسی: آمریکا بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران را به فهرست تحریم شدگان این کشور اضافه کرد. در فهرست جدید آمریکا نام تعداد دیگری از افراد مرتبط با صنایع نفتی ایران نیز دیده می‌شود.
وزارت دارایی آمریکا، با صدور اطلاعیه‌ای اسامی افراد و موسساتی که به فهرست تحریم شدگان ایران اضافه شده‌اند را منتشر کرده که در میان آنها علاوه بر نام وزیر نفت ایران، مدیران عامل شرکت های ملی نفت و گاز و پتروشیمی این کشور هم دیده می‌شود.بنابر این اطلاعیه، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت نفت ایران؛ بهزاد محمدی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی و محمود مدنی پور، تاجر نفتی  هم در کنار بیژن زنگنه تحریم شده‌اند. نام  مدنی پور چندی پیش و در جریان اعزام نفتکش‌های ایرانی به ونزوئلا هم مطرح شده است.
در این فهرست همچنین نام مدیرانی چون نصرالله سردشتی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران و علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ایران که از جوان‌ترین معاونان وزیر نفت ایران هم محسوب می‌شود، دیده می‌شود که وزارت دارایی آمریکا آنها را پیش‌تر در فهرست تحریم شدگان خود قرار داده بود اما اکنون می‌گوید تحریم‌های مضاعفی برای آنها در نظر گرفته است.علی اکبر پورابراهیم، مدیرعامل شرکت نیکو که از آن به عنوان بازوی بین المللی شرکت ملی نفت ایران یاد می شود و در لوزان سوئیس هم دفتر دارد، یکی دیگر از مدیران نفتی ایران است که در اطلاعیه وزارت دارایی آمریکا شامل تحریم‌های مضاعف شده است.
در این اطلاعیه همچنین نام چند شرکت ملی و مرتبط با وزارت نفت ایران هم دیده می‌شود: شرکت کشتیرانی آتلانتیک که دفتری در دوبی دارد. شرکت کشتیرانی اطلس که در بندر فجیره امارات مستقر است؛ پالایشگاه نفتی امام خمینی شازند؛ شرکت خط لوله و مخابرات نفت ایران؛ شرکت پتروشیمی مبین؛ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران و چند شرکت مهم در صنایع نفتی این کشور هم شامل تحریم‌های جدید یا مضاعف شده‌اند.در اطلاعیه جدید وزارت دارایی آمریکا همچنین نام دو نفتکش دیده می‌شود؛ لانگ بو لیک که بنا بر اطلاعات وبسایت «نفتکش‌یاب» هم اکنون با پرچم کشور جیبوتی در سواحل چین است و نفتکش وو چیان که وزارت دارایی آمریکا می‌گوید با پرچم پاناما در حال حرکت است.


 
برچسب ها: آمریکا ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها