به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۲۳۸۲۷۷

استقرار ۱۲۰۰۰ آمِر سلامت در مناطق پرازدحام

استقرار ۱۲۰۰۰ آمِر سلامت در مناطق پرازدحام
گروه جامعه: سخنگوی جمعیت هلال احمر جزییات طرح آمران سلامت که برای مقابله با شیوع کرونا از سوی جمعیت هلال احمر آغاز شده را تشریح کرد و از توزیع ۸۰هزار بسته غذایی میان متاثران از کرونا تا دو هفته آتی خبر داد.به گزارش ایسنا، محمد نصیری با اشاره به جزییات طرح آمران سلامت که برای مقابله با شیوع گسترده کرونا از سوی جمعیت هلال احمر، آغاز شده است، گفت: مقام معظم رهبری در جلسه‌ای که با مسئولان ستاد کرونا داشتند، اعلام کردند که جوانان مانند دوره اول شیوع بیماری، وارد کار شوند. ما این موضوع را مورد ارزیابی قرار دادیم که در چه حوزه‌هایی می‌توانیم اقدام کنیم.وی افزود: ما در دوره‌های اول در بحث‌های مربوط به حوزه معیشت، توزیع ماسک و... از طریق جمعیت داوطلبان هلال احمر حضور پیدا کردیم. در روزهای محرم نیز برای غربالگری و تب‌سنجی در هیات‌های مذهبی حضور پیدا کردیم. موضوعی که در حال حاضر اهمیت دارد، این است که اعلام شده که اگر سطحی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در جامعه وجود داشته باشد، شیوع اپیدمی کاهش می‌یابد.
 
استقرار جوانان هلال احمری در مناطق پررفت و آمد شهرها
نصیری با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در مواقع بحران همواره به میدان می‌آید و در حال حاضر وضعیت به همین صورت است، گفت: بر این اساس در ستاد کرونای جمعیت هلال احمر، قرار بر این شد تا جوانان و داوطلبان هلال احمر در مناطق پر ازدحام و پر رفت‌وآمد شهرها و کلان‌شهرها حضور یابند و درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی نکاتی را به افراد متذکر می‌شوند.

هدیه "ماسک" جهت رعایت پروتکلهای ضدکرونا
سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: بر همین اساس در حال حاضر بالغ بر ۳۴۰۰ پایگاه در کل کشور و با حضور تقریبا ۱۲ هزار نفر از جمعیت داوطلبان اقدام کردند که مباحث مربوط به فاصله اجتماعی و رعایت نکات ایمنی را به افراد متذکر می‌شوند. البته در کنار این موضوع اگر افرادی باشند که ماسک به همراه نداشته و یا امکان تامین هزینه ماسک را نداشته باشند، ماسک هم از سوی داوطلبان هلال احمر به آنها هدیه می‌شود تا بتوانند پروتکل‌ها را رعایت کنند.وی با بیان اینکه پیشگیری از این بیماری باید به صورت همه جانبه باشد و باید ایمنی تمام افراد جامعه را تامین کنیم، گفت: برای این طرح دوره اول آن را ۱۰ روزه دیده‌ایم و امیدواریم در این ۱۰ روز بتوانیم تاثیر مثبتی داشته باشیم که از روز دوشنبه آغاز شده است، اما به طور کلی تا زمانیکه بحران باشد، جمعیت هلال احمر نیز حضور دارد.نصیری تاکید کرد: البته ما ماسک را به صورت همگانی توزیع نمی‌کنیم، بلکه اگر فردی ماسک نداشته باشد، به صورت رایگان به او ماسک هدیه می‌دهیم.

توزیع ۸۰هزار بسته غذایی میان متاثران از کرونا تا دو هفته آتی
وی همچنین اظهار کرد: در عین حال تاکید دیگر مقام معظم رهبری درباره بحث معیشت بود. بر هیمن اساس توزیع ۸۰ هزار بسته غذایی طی دو هفته آینده که رقم آن معادل ۲۴ میلیارد تومان بوده است، تامین و تقسیم کردیم تا در شهرها در بین متاثرین از ویروس کرونا تقسیم شود. متاثرین هم افرادی هستند که به واسطه کرونا کارشان تعطیل شده و اکنون دچار مضیقه هستند که جامعه هدف ما هستند
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها