به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۲۳۸۳۳۲

هرمزگان بالاترین نرخ تورم استانی را ثبت کرد

هرمزگان بالاترین نرخ تورم استانی را ثبت کرد
گروه اقتصادی:مرکز آمار اعلام کرد که بیشترین نرخ تورم سالانه مهر ماه ۹۹ هم در بخش شهری و هم در بخش روستایی مربوط به استان هرمزگان است.در مهرماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤.١ درصد افزایش است.
 
کل خانوارها
در مهر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٦١.٥ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٣ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤.١ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٤١.٤ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کرمانشاه (٤٨.٤ درصد) و کمترین آن مربوط به استان مازندران (٣٦.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای کشور به عدد ٢٧.٢ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٦ درصد) و کمترین آن مربوط به استان‌آذربایجان غربی (٢٣.١ درصد) است.

خانوارهای شهری
در مهر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٦٠.٣ رسید که نسبت به ماه قبل ٧.١ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٢ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٤.٧ درصد افزایش است. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای شهری کشور ٤١.٣ درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمانشاه (٤٨.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان یزد (٣٥.٧ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای شهری به عدد ٢٧.٣ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان آذربایجان غربی (٢٣.٣ درصد) است.

خانوارهای روستایی
در مهر ماه ١٣٩٩ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩٥) به ٢٦٨.٢ رسید که نسبت به ماه قبل ٦.٩ درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان آذربایجان غربی با ١٠.٥ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با ٣.٠ درصد افزایش می‌باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٤٢.٢ درصد می‌باشد. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان بوشهر (٥١.١ درصد) و کمترین آن مربوط به استان ایلام (٣٦.٠ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهر ماه ١٣٩٩ برای خانوارهای روستایی به عدد ٢٦.٧ درصد رسید. بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان هرمزگان (٣٣.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان خوزستان (٢١.٦ درصد) است.
برچسب ها: تورم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها