به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : ۲۳۸۳۶۰

چه مشاغلی در پساکرونا موفق خواهند بود؟

چه مشاغلی در پساکرونا موفق خواهند بود؟
گروه اقتصادی: بر اساس گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰(Future of Jobs Report ۲۰۲۰)، بیماری کووید-۱۹ آینده مشاغل را تسریع خواهد کرد و در آینده، مشاغلی ایجاد می‌شوند که نیاز به مهارت جدید و حمایت از کارکنان دارند.
 رکود اقتصاد جهانی بیماری کووید- ۱۹ نابرابری‌های موجود در بازارهای جهانی کار را عمیق‌تر و دستاوردهای اشتغال حاصل از بحران مالی جهانی یک دهه پیش را معکوس کرده است. فناوری‌های نوظهور، همچنان به تغییر شکل بازارهای کار ادامه می‌دهند و این مراحل تنها با شروع رکود اقتصادی جدید، تسریع می‌شود.میلیون‌ها کارگر در سراسر جهان، با عدم اطمینان شغلی قابل‌توجهی روبرو هستند. داده‌های سازمان بین‌المللی کار  (ILO)  نشان داده است، در نیمه اول سال ۲۰۲۰، آمار بیکاری واقعی به‌طور متوسط به ۶.۶ درصد رسیده است و با ازدست‌داده ۴۹۵ میلیون شغل در سه‌ماهه دوم (Q۲) سال ۲۰۲۰ تخمین زده‌شده که نرخ بیکاری می‌تواند تا پایان سال دو برابر شود.در چاپ سوم این گزارش، مشاغل و مهارت‌های آینده ترسیم‌شده است و سرعت تغییر و جهت مسیر را ردیابی می‌کند و برخی از یافته‌ها شامل موارد ذیل است:

تاثیر ماندگار بیماری کووید- ۱۹
بیماری همه‌گیر کووید- ۱۹، آینده کار را تسریع کرده است. این گزارش، نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از کارفرمایان با روند خودکارسازی، کار آنان تسریع خواهد شد، درحالی‌که بیش از ۸۰ درصد قرار است که دیجیتالی سازی فرایندهای کاری خود را گسترش دهند و این بدان معناست که برخی از مشاغل ازدست‌رفته، هرگز برنمی‌گردند و افراد شاغل در این محیط کاری به روش‌های کاری جدید و مهارت‌های جدید نیاز دارند.

افزایش روند خودکار سازی
این گزارش نشان داده است که تا سال ۲۰۲۵، ساعات کاری که ماشین‌ها و افراد انجام می‌دهند، برابر خواهد شد. خودکارسازی، حدود ۸۵ میلیون نقش را جابجا می‌کند که شامل کارگران مونتاژ کارخانه و حسابداران خواهد شد.

ظهور مشاغل جدید
این گزارش همچنین پیش‌بینی کرده است، با توجه به اختلال شتابان مشاغل، ۹۷ میلیون شغل جدید تا سال ۲۰۲۵ ایجاد شوند. بیشترین تقاضا در بازارهای شغلی آینده، شامل تحلیلگران داده، دانشمندان، متخصصان هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، مهندسان رباتیک، نرم‌افزار و توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و همچنین متخصصان تحول دیجیتال، تحلیل‌گران امنیت اطلاعات و متخصصان اینترنت اشیاء هستند که می‌توانند به‌طور گسترده در ۱۰ شغل در حال ظهور که در این بررسی آمده است، دسته‌بندی شوند.

بیشترین تقاضای مهارت‌ها
بیشترین تقاضای مهارت‌های آینده، شامل کار با افراد، مهارت‌های حل مسئله و خود مدیریتی مانند انعطاف‌پذیری، تحمل استرس و انعطاف‌پذیری خواهد بود. افزایش مهارت‌های موردنیاز خود مدیریتی در حالی آشکار می‌شود که کارگران برای سازگاری با روش‌های جدید و دیجیتالی‌تر کار با فشارهای زیادی روبرو هستند. بازاریابی محصول، بازاریابی دیجیتال و چرخه حیات توسعه نرم‌افزار ازمجموعه اصلی مهارت‌های تخصصی موردنیاز برای حرفه‌های نوظهور است. بازسازی مهارت برای نقش‌های آینده، به سرمایه‌گذاری زمانی از سه هفته تا پنج ماه نیاز دارد.

اهمیت سرمایه انسانی
کارفرمایان ارزش سرمایه انسانی  را درک کردند و ۶۶ درصد بر این باورند که آنان می‌توانند به سرمایه‌گذاری و آموزش کارمندان بازگردند. داده‌های پنج سال گذشته نشان می‌دهد که کارگران درواقع برای پذیرش نقش‌های جدید، نیازی به مهارت کامل ندارند. برای تامین خواسته‌های بازارهای آینده کار، حدود ۴۰ درصد از مهارت‌های متوسط کارگر باید به‌روز شود. کارفرمایان به‌طور گسترده‌ به‌تنهایی، با این چالش روبرو هستند و تنها ۲۱ درصد برای ارائه برنامه‌های آموزشی از بودجه دولت استفاده می‌کنند.گزارش آینده مشاغل ۲۰۲۰، فراخوانی برای سرعت بخشیدن به انقلاب بازسازی مهارت در اقتصاد است. این موضوع، اهمیت بیشتر حمایت از کارگران آواره و در معرض خطر را هنگام حرکت در مسیرهای "مشاغل فردا" برجسته می‌کند.زمان کنونی، فرصتی برای رهبران تجارت، دولت و سیاست‌های عمومی فراهم می‌کند تا تلاش‌های مشترک خود را معطوف به رشد کارگران در اقتصاد جدید کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها