به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ساعت ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۲۳۸۳۸۵

هواپیمای تحریم شده ایران وارد ونزوئلا شد

هواپیمای تحریم شده ایران وارد ونزوئلا شد
 گروه سیاسی: هواپیمای فارس ایر قشم متعلق به ماهان ایران در ونزوئلا فرود آمد. آمریکا قبلا هواپیمایی فارس ایر قشم را به اتهام حمل تسلیحات و پرسنل سپاه به سوریه تحریم کرده بود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا ژانویه سال ۲۰۱۹هواپیمایی "فارس ایر قشم" را  که زیر کنترل "ماهان ایر" است، تحریم کرد. ماهان ایر پیش از این از سوی آمریکا تحریم شده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا در آن زمان Flight Travel LLC که در ارمنستان مستقر بود و برای "ماهان ایر" بازاریابی می‌کرد را نیز در فهرست تحریمات خود قرار داده بود.
فعالیت‌های هواپیمایی "فارس ایر قشم" تا سال ۲۰۱۷ راکد بوده است، تا اینکه شروع به بردن مسافر و بار به دمشق به وسیله دو هواپیمای B747 از سر گرفته می‌شود.
 گفته می‌شود که هواپیمای EP-FAB 747 متعلق به فارس قشم ایر زمانی در ونزوئلا فرود آمده است که روابط تجاری بین ایران و ونزوئلا دو عضو اوپک که صنایع نفتی آنها تحت تحریم‌های فزاینده‌ای از سوی آمریکا قرار دارد گسترش می‌یابد. این نخستین بار نیست که هواپیماهای ایرانی به ونزوئلا پرواز کرده‌اند.اوایل سال ۲۰۲۰ ماهان ایر بیش از دوازده پرواز برای کمک به تعمیر پالایشگاه‌های ونزوئلا انجام داده و مواد مورد نیاز پالایشگاه‌های ونزوئلا را انتقال داده است.


 
برچسب ها: ایران ونزوئلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها