به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۷ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : ۲۳۸۳۸۸

اردوغان: غرب به دنبال جنگهای صلیبی است

اردوغان: غرب به دنبال جنگهای صلیبی است
گروه بین الملل: رئیس جمهور ترکیه گفت، کشورهای غربی میخواهند با حمله به اسلام "مجددا جنگ های صلیبی را شروع کنند".
رجب طیب اردوغان،  در جریان سخنرانی خود و در پی وخیم شدن روابط بین خودش و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی وی در ماه جاری میلادی بیان داشت: فرانسه و کلیت اروپا شایسته این سیاست اختلاف برانگیز، تحریک آمیز، کثیف و نفرت انگیزی که ماکرون و افراد شریک در دیدگاه هایش پیگیری می کنند نیستند.به گفته رئیس جمهور ترکیه، اینکه کشورش دست به اتخاذ موضعی علیه حملات به حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام بزند "مساله شرف" است.
ماکرون پیش از این به اعلام برنامه ای برای "اصلاح اسلام" و سازگارتر ساختن آن با ارزشهای جمهوریخواهی پرداخته و مدعی شده بود، مذهب میلیارد ها مسلمان در جهان "در بحران" است. اردوغان همچنین خواستار آن شده که رئیس جمهور فرانسه به لحاظ سلامت روانی مورد معاینه قرار بگیرد.رئیس جمهور ترکیه در جریان سخنرانی خود بیان داشت، آنکارا در صورتی که سربازان در طول مرزش با سوریه خارج نشوند، "این حق مشروع را دارد تا یک بار دیگر دست به اقدام بزند".
اردوغان همچنین طی پیامی تصویری به مناسبت فرارسیدن ۲۹ اکتبر سالروز تاسیس جمهوری ترکیه و «روز جمهوریت» اظهار داشت: "در این دوره‌ که برای گرامی‌داشت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه آماده‌می‌شویم، با عزم راسخ برای دستیابی به اهداف ۲۰۲۳ به راه خود ادامه خواهیم داد".اردوغان تصریح کرد: "برای تحقق اهداف خود به همان روشی که بنیانگذار جمهوری ترکیه نقشه‌های دیگران را خنثی کرد و کشورمان را از حملات نجات داد، مصمم هستیم".رئیس جمهور ترکیه با اشاره به جنگ استقلال و لزوم همبستگی مردم کشور اظهار داشت: "ملت مان همان گونه که در نبرد استقلال٬ متحد و برابر شده بودند٬ امروز نیز آینده خود را در سایه اتحاد، همبستگی و برادری می سازند".
اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رویکرد برخی کشورهای خارجی در قبال ترکیه، افزود: "ترکیه بدون توجه به اظهارات و اقدامات دیگران، براساس چشم‌انداز و دستورکار خود اقدام خواهد کرد. اظهارات و اقدامات طرف‌هایی که از رویکرد مستقل ترکیه ناراحت هستند، هیچ ارزشی ندارد".

 
برچسب ها: ترکیه فرانسه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها