به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۰۹ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۲۳۸۴۷۷
بازتاب گسترده در رسانه‌های خارجی

روایت و تصاویر تلخ از خانواده ایرانی که در راه بریتانیا غرق شدند

روایت و تصاویر تلخ از خانواده ایرانی که در راه بریتانیا غرق شدند
گروه جامعه: خبر غم‌انگیز غرق شدن یک خانواده پنج‌نفره ایرانی در پررفت و آمدترین آبراه‌های دنیا، جهانی را متاثر کرد. رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله به همراه سه فرزند و همسر خود در راه مهاجرت به انگلستان در کانال مانش - کانالی بین فرانسه و بریتانیا - غرق شدند و این موضوع تیتر اول بیشتر رسانه‌های انگلیسی زبان شد.

هلیکوپتر نجات فرانسوی در بندر دانکرک - عکس: dailymail
ایندیپندنت در این باره نوشت: چهار عضو یک خانواده کُرد ایرانی، از جمله دو فرزند خردسال، با غرق‌شدن قایقی که روی آن بودند، صبح روز سه‌شنبه در محدوده سواحل دانکرک فرانسه غرق شدند. این اتفاق بدترین فاجعه مهاجرت قایقی در کانال مانش را رقم زد. فرزند ۱۵ ماهه این خانواده، آرتین، هنوز پیدا نشده است.



بی‌بی‌سی هویت اعضای خانواده کشته شده را رسول ایران‌نژاد ۳۵ ساله، شیوا محمد پناهی ۳۵ ساله، آنیتا ۹ ساله، و آرمین ۶ ساله، از سردشت، شهری در شمال غربی ایران، اعلام کرد.مبین، پناهجوی ۲۳ ساله‌ای که ماه گذشته با عبور از کانال مانش، خودش را به انگلستان رساند، گفت که تابستان این خانواده را در ترکیه دیده است. آنها برای جمع کردن پولی که برای رفتن از طریق یونان باید به قاچاقچیان می‌دادند، مشکل داشتند. او گفت: دو روز دیرتر از آنها حرکت کرده و تا یک روز پیش از غرق شدن این خانواده با شیوا در تماس بوده است.مبین به ایندیپندنت گفت: «او از کاله برای من پیامک می‌فرستاد که هوا خراب است و نگران بچه‌ها بود. آنها حدود یک ماه در کاله بودند و در یک چادر زندگی می‌کردند. به من گفته بود که از این وضعیت خسته شده و واقعا می‌خواهد به انگلستان برود.»

چادر سمت راست: محل اقامت خانواده غرق شده - عکس: dailymail
«من احساس آنها را درک می‌کنم. از یکسو از قایق و قاچاقچی‌ها می‌ترسیدند و از سوی دیگر حتی یک روز هم نمی‌توانید در این وضعیت باقی بمانید. گرفتاری بزرگی است و گاهی مجبورید دل به دریا بزنید.»مبین با ملیت ایرانی که به دلایلی از کشور مهاجرت کرده، گفت شیوا و خانواده‌اش می‌خواستند به برادرش در انگلستان ملحق شوند.وی در مورد این خانواده گفت: «رسول فردی خجالتی‌ بود ولی شیوا پرتحرک بود و همیشه دنبال بهترین راه‌حل بود. او آنیتا را دختری باهوش و دوست‌داشتنی توصیف کرد و آرمین را پسری بازیگوش. او پسر نوزاد آنها، آرتین، که هنوز پیدا نشده، را بسیار دوست‌داشتنی توصیف کرد.»این حادثه را سایر روزنامه‌ها و رسانه‌های خارجی نیز به طور گسترده پوشش دادند که تصاویر برخی از آنها را در ادامه می‌بینید:



پربيننده‎ترين مطالب و خبرها