به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۰۱
 
۱۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۶ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : ۲۳۸۶۹

روستایی با جالب ترین خانه ها دنیا/تصاوير

گروه بين​الملل: نقاشی به چند بخش تقسیم می​شود به این صورت که عده ای نقاشی های صنعتی و ساختمانی را بلد هستند، دسته دوم نقاشی را برای دلشان انجام می​دهند و از آن به عنوان یک هنر یاد می​کنند اما دسته سوم هر دو نقاشی را ترکیب کرده و موارد جالبی را به وجود می​آورند.
مردم در تمام دنیا دوست دارند خانه​های زیبا داشته باشند و دکوراسیون خانه را به همین صورت درست می​کنند اما هیچ​کدام آن ها به اندازه مردم روستای "زالی پای" به خانه های خود اهمیت نمی​دهند زیرا مردم این روستا جالب ترین خانه های دنیا را دارند. خانم​ها در این روستا همیشه وقت خود را صرف نقاشی کردن دیوار خانه می​کنند و این نقاشی کردن به معنای کاری صنعتی و رنگ زدن نیست بلکه آن ها طرح های جالب و پیچیده به همراه رنگ های زنده و شاد را روی دیوار ساختمان پیاده می​کنند.



هنوز ریشه اصلی این کار مشخص نشده​است اما عده​ای از بزرگان روستا می​گویند این رسم از زمانی آغاز شده​است که اجاق ها ذغالی بود و دود آن دیوار ساختمان​ها را خراب می​کرد برای همین خانم​ها سعی می​کردند با نقاشی کردن این دود ها را از بین ببرند و بعد از مدتی به یک رسم تبدیل شد. در این روستا تمام خانه​ها و بیشتر فضای داخلی و خارجی آن نقاشی شده​است و کسی از کاغذ دیواری یا رنگ ساده در ساخمان خود استفاده نمی​کند. مردم روستای "زالی پای" به نقاشی علاقه بسیاری دارند و تقریبا تمامی جمعیت آن روزی دست به قلم بوده یا هستند.







مرجع : باشگاه خبرنگاران