به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۰ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۲۳۸۷۱۵

شوک انتخاباتی جامعه مدرسین به اصولگرایان

شوک انتخاباتی جامعه مدرسین به اصولگرایان
گروه سیاسی: «کرسی ریاست پاستور ۱۴۰۰» دستورکار اول و اصلی جریانات سیاسی در فاصله باقیمانده تا سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است. اصولگرایان با تکیه بر پیروزی حداکثری در انتخابات مجلس امید زیادی به فتح این کرسی دارند، اصلاح طلبان اما در بیم و امید آمدن یا نیامدن هستند.
سوال اما این است که «محوریت تحرکات چپ و راست سیاست تا انتخابات ۱۴۰۰ قرار است با چه تشکیلات یا نهادی باشد؟»، «شیوخ اصولگرا و اصلاح طلب که همواره میدان دار تحرکات بوده اند آیا بازهم قرار است در صحنه حضور داشته باشند؟»تحرکات مجمع روحانیون طی روزهای اخیر حکایت از آن دارد که ریش سفیدان اصلاح طلب قرار است از پستوهای تصمیم گیری بیرون آمده و حضوری فعال داشته باشند. در سوی دیگر میدان شیوخ اصولگرا اما نگاه یکسانی به انتخابات ۱۴۰۰ ندارند. گرچه جامعه روحانیت از مدت ها قبل فعالیت هایش برای نقش آفرینی در ۱۴۰۰ را کلید زده است اما به نظر می رسد بال دیگر جامعتین یعنی جامعه مدرسین بنایی بر نقش آفرینی در این انتخابات ندارد.
آیت الله مرتضی مقتدایی نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در رابطه با نقش «جامعتین» در هدایت اصولگرایان در آستانه انتخابات سال ۱۴۰۰، گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بنا ندارد تا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دخالت کند.وی تأکید کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تمام تلاش خود را برای تشویق مردم در زمینه مشارکت در امر انتخابات به کار خواهد بست، اما در موضوع معرفی کاندیدا، نقشی نخواهد داشت.مقتدایی درباره تحرکات و فعالیت های انتخاباتی جامعه روحانیت مبارز نیز بیان داشت: به نظر می‌رسد که جامعه روحانیت مبارز فعالیت‌هایی را در این زمینه انجام خواهد داد. اما بنده از سطح و نوع این فعالیت‌ها اطلاعی ندارم.


 
مرجع : خبرآنلاین
برچسب ها: انتخابات ایران
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها