به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۲۳۸۹۳۵

تعطیلی سینماها در فرانسه، آلمان و انگلیس

تعطیلی سینماها در فرانسه، آلمان و انگلیس
گروه فرهنگی: با بروز موج جدید شیوع ویروس کرونا در اروپا، برخی کشورها با اعمال مجدد شرایط قرنطینه، از تعطیلی حداقل یک ماهه سالن های سینما خبر دادند.به گزارش ایسنا، «بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا همزمان با موج دوم شیوع ویروس کورنا در این کشور با اعمال دومین مرحله قرنطینه در سطح ملی اعلام کرد که از تاریخ ۵ نوامبر (۱۵ آبان) تمامی کسب و کارهای غیرضروری از جمله سالن های سینما برای مدت حدودا یک ماه تا تاریخ دوم دسامبر (۱۲ آذر) تعطیل خواهند بود و پس از آن با توجه به شرایط، در برخی مناطق به تدریج محدودیت های کمتری در نظر گرفته خواهد شد. با این وجود امکان ادامه تولیدات سینمایی و تلویزیونی در انگلیس با رعایت قوانین سختگیرانه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا وجود دارد. کشور فرانسه نیز با دستور «امانوئل مکرون» رئیس جمهور این کشور از روز گذشته (۳۰ اکتبر، ۹ آبان) وارد مرحله دوم قرنطینه در سطح ملی شده و افراد تنها برای خریدهای ضروری، دریافت کمک های پزشکی و یک ساعت ورزش روزانه می توانند از خانه خود خارج شوند. این تمهیدات که با تعطیلی سالن های سینما نیز همراه خواهد بود، حداقل تا اول دسامبر  (۱۱ آذر) ادامه خواهد داشت. 
طبق انتظار، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان نیز دستور تعطیلی تمامی سالن های سینما را در سراسر این کشور همزمان با اعمال محدویت های قرنطینه ای با افزایش نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا صادر کرده است. 
مدیر «HDF Kino» که بزرگترین مجموعه سینماهای زنجیره ای در آلمان است اعلام کرده که از این تصمیم جدید شگفت زده شده و هشدار داده این تصمیمات سالن های سینما را به نابودی خواهد کشاند. دستورالعمل های جدید دولت آلمان از روز دوم نوامبر (۱۲ آبان) اعمال می شود و حداقل برای چهار هفته ادامه خواهد داشت. در ایتالیا و بر اساس قوانین منع، آمد و شد که از هفته گذشته آغاز شده و تا ۲۴ نوامبر (۴ آذر) ادامه خواهد داشت، سالن های سینما، رستوران ها و ..  از ساعت ۶ بعد از ظهر مجاز به فعالیت نیستند که در نتیجه آن سینماها در مهم ترین ساعات خود ناگزیر به بستن درهای خود به روی مخاطبان هستند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها