به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۱ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۳۸۹۴۸
یک نماینده مجلس : آقای روحانی چرا کار را به کاردان نمی‌سپارید؟

برخی آقازاده‌ها در خارج در حال تفریح هستند

برخی آقازاده‌ها در خارج در حال تفریح هستند
گروه سیاسی: یک نماینده مجلس گفت: در زمانی که مردم در زیر بار گرانی و سختی معیشت کمرشان خم شده است فرزندان تعدادی از مسئولان و آقازاده‌ها با برخورداری از بهترین امکانات مالی و رفاهی در کشورهای دیگر در حال تفریح هستند.
 کمال حسین‌پور در جلسه علنی  مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: کشور ما در شرایط بیماری همه‌گیر کرونا و شرایط نامساعد معیشتی و اقتصادی نیاز به توجه بیشتر مسئولان امر علی‌الخصوص رییس‌جمهور محترم دارد اما متاسفانه بخاطر ضعف مدیریتی دولت، قیمت کالاها و خدمات نه تنها در زمان یک ساله بلکه در هر ساعت تغییر می‌کند.
وی تاکید کرد: توان مردم زیر بار فقر، نداری، گرانی کالاهای اساسی، تعطیلی کارگاه‌های اشتغالزا و کولبری تمام شده است، بیمارستان‌های کشور مملو از بیماران کرونایی است، امکانات بیمارستانی و درمانی در حداقل خود است و  بیماران کرونایی و همراهان آنها دغدغه تامین هزینه‌های درمان و نبود دارو را دارند.
نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای تامین درمان بیماری کرونا و لوازم حفاظت شخصی بازار سیاه ایجاد شده است از جمله در بیمارستان سردشت با وجود هزاران جانباز عزیز شیمیایی حتی یک دستگاه سی تی اسکن مناسب وجود ندارد. جناب آقای رئیس جمهور چه زمانی شما و تیم مدیریتی‌تان به مشکلات عدیده اقتصادی  و اجتماعی رسیدگی می‌کنید؟ در زمانی که مردم در زیر بار گرانی و سختی معیشت کمرشان خم شده است فرزندان تعدادی از مسئولان و آقازاده‌ها با برخورداری از بهترین امکانات مالی و رفاهی در کشورهای دیگر در حال تفریح هستند. این مسئولان چه جوابی به مردم شریف ایران و خانواده شهدا دارند؟ درباره مسائل منطقه‌ای و وضعیت نامناسب مناطق از چه دردی سخن بگویم؛  کشته و زخمی شدن کولبران برای لقمه‌ای نان، نبود زیرساخت‌های توسعه ای از جمله راه، آب شرب، اینترنت، مخابرات، بهداشت و درمان، اشتغال و مدارس و قول‌های عمل نشده مسئولان اجرایی کشور، کدام را بگویم؟وی تاکید کرد: بیانیه ۱۰ ماده‌ای جناب آقای روحانی برای توسعه مناطق غرب کشور و تامین خواسته‌های قانونی اقوام و مذاهب که حتی یک ماده و بند آن اجرایی نشد را بگویم؟  آواره شدن جوانان مناطق کردنشین و مهاجرت به کشورهای دیگر بخاطر بیکاری که متاسفانه اخیرا یک خانواده ۵ نفری سردشتی از جمله سه کودک خردسال این خانواده در هنگام مهاجرت در دریای مانش فرانسه غرق شدند. جناب آقای روحانی شما و همه وزرای دولت باید در دنیا و قیامت جوابگوی این وضعیت پیش‌آمده برای این جوانان باشید.
وی افزود: راه‌های دسترسی و پروژه‌های نیمه تمام ۲۰ و ۳۰ ساله مناطق کردنشین و اعتبارات قطره چکانی ملی و استانی برای مناطق کردنشین و بستن مرزهای رسمی و نگاه غیرکارشناسی و امنیتی به مرزها بجای استفاده از فرصت‌های مرزی جهت توسعه اشتغال و امنیت پایدار، فشارهای مالی، اقتصادی و معیشتی دوچندان به مردم مناطق مرزی کردنشین همه این‌ها دردهایی است که از درون جامعه سرزنده کشور را به سمت افسردگی پیش می‌برد.نماینده پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای روحانی چرا کار را به کاردان نمی‌سپارید؟ چرا در انتخاب مدیران ارشد کشوری و استانی کردها و اهل سنت باید جایگاهی در خور این مردم شایسته و انقلابی نداشته باشند؟  چرا باید مناطق کردنشین از توسعه عقب بمانند و دارای بیشترین درصد بیکاری باشند؟ چرا باید کولبر کردستانی در کشور خود شغلی نداشته باشد اما در کشورهای دیگر برنده جایزه جهانی علمی شوند؟ امیدوارم که دولت آقای روحانی و دولت‌های بعدی به توسعه همه جانبه کشور به دور از نگاه‌ها‌ی امنیتی، قومی، مذهبی و منطقه‌ای اهمیت بدهند و تمام کشور و شهروندان ایرانی را به یک دید بنگرند.



 
مرجع : ایلنا
برچسب ها: مجلس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها