به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۲۳۸۹۹

وزیر نيرو: ارزان‌ترین برق جهان در ایران است

گروه اقتصادی: وزیر نیرو با بیان اینکه یک سوم هزینه‌های تولید آب و برق از مردم دریافت می‌شود، بهای این انرژی در ایران را ارزان‌ترین سطح در جهان خواند.
وزیر نيرو: ارزان‌ترین برق جهان در ایران است
حمید چیت چیان  افزود: ایران دارای ارزان‌ترین برق در جهان و منطقه به لحاظ تولید و عرضه است اما با این حال هنوز نمی‌توانیم هزینه تمام شده را از مردم بگیریم. وی با بیان اینکه هزینه تولید هر کیلووات ساعت برق در جهان 11 تا 17 سنت است، اظهار داشت: این هزینه در ایران 1/3 سنت است که یک سوم آن را از مشترکان دریافت می‌شود. همچنین این روند در بخش آب هم دیده می‌شود و بدهی انباشته شده وزارت نیرودر این بخش به 22 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وزیر نیرو همچنین خاطر نشان کرد که افزایش قیمت آب و برق در لایحه بودجه سال آینده پیش بینی نشده و قرار است پس از تصمیم گیری در دولت، به صورت لایحه مستقل تقدیم مجلس شود.
مرجع : ایرنا

۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۳
بی ارزشترین پول دنیا هم ریال ایرانی است !!! (184317)
یاسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۰۴
ارزون ترین برق جهان درسته در ایران هست جناب وزیر
ولی از اون طرف کمترین حقوق کارمندی هم در ایران هست یا نه ؟!!!

ما یه خانواده 4 نفره که واقعا هم اهل اسراف نیستیم
وقتی حساب میکنیم تو هزینه های آب و برق و گاز موندیم !
با اینکه دو نفر کارمند هستن از این 4 نفر !


امیدوارم افزایش ندین ! اگر میدین حقوق کارمندها هم افزایش پیدا کنه .. (184318)
آقای وزیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۳۴
ماهی چقدر حقوق میگیری آقای وزیر ؟ آیا در آمد مردم ایران را با جهان مقایسه میکنید ؟ یا سوارید و از پیاده خبر ندارید ؟ (184328)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۷
وقتی باید با درامد خارج مقایسه کنیم که کار مفید کارمندان ما هم از 20 دقیقه روزانه فعلی مثل کارمندان خارجی شود (184363)
آقای وزیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۲:۴۳
شما حقوق خارجی بده کارمندت مجبور نباشه دو جا سه جا کار کنه بعدا کار خارجی بخواه عزیز دل برادر . (184378)
کویت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۳:۴۳
ارزانترین برق متعلق به کشور کویت است. رقمی ناچیز که نصف مردم کویت میگویند ارزش پرداخت ندارد و ان را پرداخت نمیکنن اما دولت بجای جریمه متخلفان خود هزینه برق انها را پرداخت میکند (184417)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۵:۳۶
مقایسه کویت با جمعییت ناچیز و درامد افسانه ای نفت با ایران و انتظار ارایه خدمات مشابه خیالبافی است (184485)
رحمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۵۰
نمیدانم چرااین وزرای ماهمیشه ازپایین بودن برق واب وبنزین و....میگویند ولی ازدرامدوحقوق اینمردم نسبت به کشورهای دیگر سنجیده نمیشود (184338)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۵۳
ۀقای وزیر شما دقت کنید که کشورهایی که هزینه برقشون به قول شما 11 تا 17 سنت برکیلووات هست. حداقل درآمد ماهیانه هر فرد هم در این کشورها 1500 تا 1600 یورو میباشد. در حالی که در ایران بنابر حقوق پایه تامین اجتماعی که 479000 تومان میباشد با کمی ضرب و تقسیم متوجه میشود که حدلقل درآمد فقط 120 یورو می باشد. پس لطفا بدون حساب و کتاب صحبت نفرمایید. اول سطح پایه حقوق رو به حد اروپا برسونید بعد طلب پول برق برابر با اروپا رو از ما داشته باشید. (184340)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۰:۵۵
آي من لجم ميگيره از اينهايي كه به فهم و شعور مردم توهين ميكنن !!!
آخه مرد حسابي ، مگه حقوق و دستمزد هاي ما تو ايران برابر با اونجاهاييه كه قياس ميكنيد ؟؟؟
و در ثاني : مگه اين درآمد ملي از نفت و گاز و ساير معادن ملي رو كه دولت ما داره ، دولتهاي اونها دارن ؟؟؟؟
با در نظر گرفتن اين نوع مسائل ، اگر قياس كنيد كه متوجه ميشين اينجا ما خيلي بيشتر اونها ، باهامون حساب ميكنيد و ازمون پول ميگيرين !!!!!!!!!!!!!!!!!! (184343)
آري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۰۵
هميشه مسئولان عزيز و خبرگزاري‌هاي داخلي از هزينه برق و آب و ... ايران مي‌گويند و اين‌كه ما كمترين هزينه را داريم و ...، گزارش تهيه مي‌كنند كه فلان كشور اروپايي اين ميزان هزينه برق دارد و اين ميزان هزينه آب و اين ميزان هزينه ...، ولي هيچ از ميزان درآمد ماهانه و ساليانه مردم ايران و مردم ديگر كشورها مي‌گوييد؟؟؟؟؟؟؟؟ وقتي از يك اروپايي گزارش تهيه مي‌شود مي‌پرسيد چقدر هزينه برق و آب و گاز و ... مي‌دهد ولي نمي‌پرسيد همان فرد چه ميزان درآمد دارد؟؟؟؟؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون قضيه را از جنبه اي كه به نفع خودتان هست مطرح مي‌كنيد. چون هيچ وقت مسئولان عزيز ايراني نمي‌خواهند كه مردم همه مسائل را بدانند، فقط جنبه‌اي را بايد بدانند كه به نفع خودشان هست. (184346)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۳
آقای چیت چیان متاسفانه فقط هزینه تولید برق را با آمارهای جهانی مقایسه کردید.در حالی که درآمد و حقوق سرانه مردم را با آمارهای جهانی مقایسه نمی کنید. بنده در یکی از زیرمجموعه های وزرات نیرو کار میکنم. متاسفانه سومدیریت و عدم مدیریت علمی سیستم را به سمت نابودی می برد. حوادث نیروگاهی با ضررهای میلیاردی شاهدی بر این مدعاست و خود شما هم نمیتوانید آنرا انکار کنید. (184361)
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۵
آقا بیایین همه قیمت ها را جهانی کنید نه فقط یکی قیمت ماشین و مسکن و گوشت و مرغ و اینترنت و .... را هم جهانی کنید (184362)
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ۱۱:۳۹
آقای وزیر اگه خودت با حقوق 600 هزار تومنی ماهی 100 هزار تومن فقط پول برق بدی دیگه این حرف رو نمیزنی . اگه راست می گی درآمد مردم ایران رو با دیگر کشورها مقایسه کن . (184366)