به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۸:۵۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۹/۱۷ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۳۹۳۴

کشاورزان به نان شبشان محتاجند

گروه اقتصادي: نماینده تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان گفت: گله‌ای از این‌که برای خشکسالی دریاچه ارومیه ستاد دو روزه تشکیل می‌شود، اما برای رودخانه زاینده رود هیچ ستادی تشکیل نمی‌شود نیست اما باید گفت مردم اصفهان به قدری مظلوم هستند که با وجود مشکلات فراوان قناعت می‌کنند.
کشاورزان به نان شبشان محتاجند
نصرالهی در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، در خصوص وضعیت کشاورزان که در پایین دست زاینده رود به کشاورزی مشغول بودند، گفت: بسیاری از مردم که روزی خود نان بر سر سفرها می‌آورند اکنون به نان شب محتاج هستند. وی با بیان این‌که باید ستاد ویژه‌ای با حضور استاندار برای رفع مشکلات کشاورزان تشکیل شود، ادامه داد: امروز بسیاری از کشاورزان به دلیل خشکسالی بیکار شده‌اند، دامداران برای تامین آب دام‌های خود روزانه پنج تریلی آب جا به جا می‌کنند و علاوه بر این‌ها مردم در تامین آب شرب خود دچار مشکل شده‌اند. نماینده تشکل‌های کشاورزی استان اصفهان، تامین نقدینگی کشاورزان در رفع مشکلات را موثر دانست و خاطرنشان کرد: نقدینگی توسط صندوق توسعه باید تامین شود زیرا آنچه که اکنون در دست است برای رفع مشکلات کفایت نمی‌کند.

هم‌چنین محمودی، نماینده کشاورزان استان اصفهان با بیان این‌که مسوولان باید کشاورزان و دامداران استان را دریابند، اظهار کرد: زمانی پدرمان به ما یاد داده بود که محصولات را به گونه‌ای برداشت کنید که خزنده، پرنده و تمامی بندگان خدا از آن استفاده کنند، اما اکنون نصف شب به برداشت محصول می‌پردازیم که حتی ذره‌ای نصیب مورچه هم نشود. وی افزود: ما پیشرفت تکنولوژی را دوست داریم، اما تکنولوژی برای ما صبحانه، نهار و شام نمی‌شود و باید مشکلات کشاورزان ریشه یابی شده و کمک‌هایی از جانب مسوولان استانی صورت گیرد. نماینده کشاورزان استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی بانک‌ها در قبال 15 میلیون وام، 50 میلیون پول دریافت می‌کنند، ادامه داد: برخی کشاورزان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را در روستاها بفروشند و تا وام خود را بازپرداخت کنند، مسوولان باید ریشه یابی کنند چرا کسی که روزی خوراک 50 نفر را تامین می‌کرد اکنون باید به نان شب محتاج باشد. محمودی خطاب به مسوولان، گفت: اگر مسوولان از ما حمایت کنند، کشاورزان شبانه روز کار می‌کنند و میوه و غذا تولید می کنیم.
مرجع : ايسنا