به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۱۶ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : ۲۳۹۶۶۵

آخرین نتایج آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

آخرین نتایج آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا
گروه بین آلملل: آخرین شمارش آرای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ایالت‌های باقی‌مانده تا این لحظه نشان می‌دهد جو بایدن در 5 ایالت از 6 ایالتی که آرایشان نهایی نشده به لطف آرای پستی از دونالد ترامپ جلو زده و در یکقدمی‌ کاخ سفید قرار گرفته است:
* پنسیلوانیا با شمارش ۹۸ درصد آرا : ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۵ /بایدن با 5594رای بیشتر/ دارای ۲۰ رای الکترال
* کارولینای شمالی با شمارش ۹۴ درصد آرا : ترامپ: ۵۰.۱ / بایدن: ۴۸.۷ / دارای ۱۵رای الکترال
* جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا: ترامپ: ۴۹.۴ / بایدن: ۴۹.۴ / دارای ۱۶ رای الکترال
* آلاسکا با شمارش ۵۰ درصد آرا - ترامپ: ۶۲.۱ / بایدن: ۳۳.۵/ دارای ۳رای الکترال
* نوادا با شمارش ۸۹ درصد آرا - ترامپ: ۴۸.۵ / بایدن: ۴۹.۴ / دارای ۶ رای الکترال
* تاکنون بایدن ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ ۲۱۴رای الکترال بدست آورده‌اند. اگر بایدن ۱۶ رای الکترال جورجیا را بدست آورد، راهی کاخ سفید خواهد شد.

در همین حال، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد ترامپ در تماس با نزدیکانش گفته قصد ندارد شکست در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرد. فاکس‌نیوز هم اعلام کرد ترامپ درصدد بازشماری بیشتر آراء است و فعلا برنامه ای برای پذیرش شکست انتخاباتی و واگذاری سریع قدرت ندارد.
سناتور میچ مک‌کانل، رهبر جمهوریخواهان در مجلس سنا در توییتی نوشت: نحوه کار در کشور بزرگ ما به این صورت است: هر رأی قانونی باید شمرده شود و هرگونه آرایی که به طور غیرقانونی ارسال شده باشند نباید شمرده شوند. همه طرفها باید نظاره‌گر روند کار باشند. و دادگاه ها برای اجرای قوانین و حل اختلافات در اینجا هستند. به این ترتیب رای آمریکایی‌ها نتیجه را تعیین می‌کند.
لیندزی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه و متحد نزدیک دونالد ترامپ می‌خواهد برای پیش بردن شکایت‌های حقوقی کارزار ترامپ ۵۰۰ هزار دلار به او کمک کند. گراهام که در انتخابات سنا بار دیگر از کارولینای جنوبی انتخاب شده به شبکه فاکس نیوز در آمریکا گفت که "ادعاها درباره اشتباهات شگفت‌انگیز است. من امشب اینجام تا در کنار رئیس‌جمهور ترامپ بایستم. همانطور که او کنار من ایستاد. او کسی است که باعث شد ما در سنای آمریکا اکثریت را داشته باشیم.”
تد کروز، دیگر سناتور جمهوری‌خواه نزدیک‌به ترامپ هم شیوه شمارش آرای پُستی در پنسیلوانیا را «سیاسی، حزبی و غیر قانونی» خواند.
کروز هم درباره فیلادلفیا گفت: در آن‌جا به ناظران جمهوری‌خواه اجازه نظارت بر شمارش آرا داده نشده و دموکرات‌ها «شمارش آراء را در هاله‌ای از تاریکی فرو برده‌اند.» او گفت باید از وزارت دادگستری و دیوان عالی آمریکا برای مقابله با «تقلب در انتخابات» کمک گرفته‌شود.




 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها