به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۲۴۰۶۳۳

رکورد شرکت علی‌بابا در كسب درآمد

رکورد شرکت  علی‌بابا در كسب درآمد
گروه اقتصادی: غول تجارت الکترونیکی چین با شروع حراج بزرگ به مناسبت "روز مجردها" به یک رکورد جدید فروش دست یافت. شرکت علی‌بابا اندکی پس از آغاز حراج امسال اعلام کرد که نزدیک به ۴۸ میلیارد یورو فروش کرده است.
شرکت علی‌بابا، یکی از بزرگترین عرضه‌کنندگان کالا و خدمات در اینترنت  اعلام کرد که در حراج گسترده به مناسبت "روز مجردها" ۳۷۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یوان، معادل حدود ۴۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو کالا فروخته است. این شرکت در بیانیه‌ای می‌گوید در مجموع بهای ۱۶ میلیون کالا را کاهش داده که این میزان ۲ میلیون کالا بیشتر از حراج سال گذشته است.
برخلاف سال‌های پیش حراج سال ۲۰۲۱ از آغاز روز مجردها شروع نشده بلکه شرکت علی‌بابا از ابتدای ماه نوامبر فروش‌های استثنایی با قیمت‌های پائین‌تر از معمول را آغاز کرده بود که درآمد آن در بیلان اعلام شده منظور شده است. بر این اساس نمی‌توان رکورد امسال را به طور مستقیم با میزان فروش در حراج سال پیش که ۲۶۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون یوان بوده مقایسه کرد.غول اینترنتی چینی می‌گوید در اوج فروش در حراج روز مجردها هر ثانیه ۵۸۳ سفارش دریافت کرده است.
روز ۱۱ نوامبر، به خصوص در میان دانشجویان چینی به نوعی روز آنتی-ولنتاین محسوب می‌شود زیرا این روز در ماه ۱۱ سال میلادی (۱۱/۱۱) دارای چهار ۱ به عنوان نماد تجرد است.
شرکت علی‌بابا از سال ۲۰۰۹، که اتفاقا ۱۱ سال پیش می‌شود، در روز مجردها کالاهای خود را برای ۲۴ ساعت با کاهش چشمگیر قیمت عرضه می‌کند. دیگر رقیبان این شرکت نیز به مرور راه مشابهی برای جلب مشتری در پیش گرفته‌اند.در عین حال خبرهای ناخوشایند روزهای گذشته برای شرکت علی‌بابا تا حدودی بر موفقیت رکوردزنی در روز مجردها سایه افکنده است.نهادهای نظارتی چین هفته گذشته در اقدامی غیرمنتظره جلوی عرضه اولیه سهام "گروه انت فایننشیال"، زیر مجموعه اصلی شرکت علی‌بابا را سد کردند.
جک ما، بنیانگذار علی‌بابا پیشتر گفته بود قرار است سهام این گروه به ارزش حدود ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در بورس‌های هنگ کنگ و شانگهای عرضه شود.این اقدام اگر انجام می‌شد بزرگترین عرضه اولیه سهام در تاریخ می‌بود و افزون بر این برای نخستین بار بود که چنین حجمی از سهام شرکت‌های چینی خارج از بورس نیویورک عرضه می‌شد.نهادهای نظارتی چین همچنین در صدد هستند که قدرت بیش از حد شرکت علی‌بابا و برخی دیگر از شرکت‌های چینی در تجارت اینترنتی را برای جلوگیری از ایجاد انحصار و رقابتی کردن فضای کسب و کار محدود کنند.تحلیلگران انتظار دارند در حراج امسال روز مجردها، در کنار لوازم الکترونیکی و مواد بهداشتی حجم بزرگی از کالاهای لوکس هم خریداری شود. بسیاری از شهروندان چین به طور معمول ترجیح می‌دهند این گونه کالاها را در سفرهای خارجی تهیه کنند.امسال به دلیل پاندمی کرونا سفرهای تفریحی شهروندان چینی به خارج از کشور ممنوع شده و به همین دلیل برآورد می‌شود که این گونه کالاها نیز از طریق شرکت‌های اینترنتی، و در راس آن‌ها علی‌بابا سفارش داده شود.شرکت علی‌بابا فستیوال فروش با تخفیف امسال خود را مانند سال‌های پیش با برنامه‌های متنوعی آغاز کرد. ستاره برنامه‌های امسال خواننده مشهور آمریکایی کتی پری بود که به دلیل محدودیت‌های کرونایی برنامه خود را به صورت مجازی ارائه کرد.

 
برچسب ها: چین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها