به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۳:۳۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۸/۲۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۲۴۰۸۵۸

حمله هکرهای روسیه و کره شمالی به مراکز پژوهشی

حمله هکرهای روسیه و کره شمالی به مراکز پژوهشی
گروه بین الملل: شرکت مایکروسافت  در بیانیه‌ای گفت: هکرهای وابسته به حکومت‌های روسیه و کره شمالی به چندین نهاد و مرکز پژوهشی فعال در زمینه تولید واکسن و داروهای بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان حمله کرده‌اند. شرکت مایکروسافت افزود که یک گروه از هکرهای روس موسوم به «فنسی بیر» و دو گروه از هکرهای وابسته به حکومت کره شمالی که مایکروسافت آنها را «زینک» و « سریوم» می‌نامد در حملات سایبری اخیر به ۷ شرکت داروسازی و مراکز پژوهشی در کانادا، فرانسه، هند، کره جنوبی و آمریکا مشارکت داشته‌اند.
به گفته مایکروسافت، اکثر این شرکت‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه تولید واکسن و داروهای بیماری کووید-۱۹ فعال هستند. اکثر این حملات سایبری شکست خورده ولی تعداد نامعلومی از آنها موفقیت آمیز بوده‌اند.شرکت مایکروسافت در این زمینه اطلاعات بیشتری منتشر نکرده و حاضر نشد نام شرکت‌ها و موسساتی را که مورد حمله قرار گرفته‌اند، اعلام کند.همزمان با رقابت قدرت‌های جهانی برای تولید واکسن ویروس کرونا حملات سایبری برای سرقت اطلاعات مراکز پژوهشی و شرکت‌های داروسازی افزایش یافته است.تحت تاثیر این وضعیت شرکت مایکروسافت از مدت‌ها پیش خواستار تنظیم و اجرای مقررات بین المللی برای جلوگیری از حملات سایبری به موسسات پزشکی شده است.تام برت، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در بیانیه‌ای گفت که برد اسمیت رییس این شرکت در مجمع صلح پاریس که امسال به طور مجازی برگزار می‌شود از رهبران جهان خواهد خواست که «ضمن پایبندی به قوانین بین المللی در زمینه حفاظت از موسسات و نهادهای بهداشتی برای اجرای کامل این مقررات اقدامات ضروری را انجام دهند».
برچسب ها: کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها